سلامت نیوز :یك متخصص تغذیه به افرادی كه در طول شب دچار بی خوابی می شوند، توصیه كرد: تغذیه مناسب حاوی كربوهیدرات و اسید آمینه داشته باشند تا مشكل بی خوابی آنها رفع شود.
 
مرتضی صفوی  در گفت و گو با ایرنا افزود: تغذیه نقش عمده‌ای در درمان و پیشگیری از بی‌خوابی دارد و مصرف انواع نان ، ماكارونی ، سیب زمینی ، ماست ، خرمالو و موز به دلیل داشتن كربوهیدرات و اسید آمینه، مشكل بی خوابی را برطرف می كند.
وی اظهار داشت: موز، انجیر، خرما و گوشت بوقلمون حاوی مقادیر بالایی اسید آمینه تریپتوفان هستند كه این مواد منجر به حالت خواب آلودگی در فرد می‌شود.
صفوی با بیان اینكه شیر نیز مقادیر مناسبی تریپتوفان دارد، اظهار داشت: ماست نیز حاوی سروتونین است و به همین علت مصرف هریك از این مواد غذایی، ساعاتی قبل از خواب شبانه توصیه می‌شود.
به گفته این متخصص تغذیه، گوشت و شیر كم چرب نیز حاوی مقدار كافی ویتامین B6 است و انواع ماهی‌های چرب مانند ماهی سالمون ، ساردین و تخمه كدو به دلیل داشتن اسیدهای چرب امگا3 برای پیشگیری از بی‌خوابی بسیار مؤثر هستند.
صفوی یادآور شد: كمبود آهن در بدن می‌تواند یكی از علل عمده كم خوابی باشد و به این دلیل مصرف مواد غذایی غنی از آهن مانند گوشت قرمز، پسته، بادام و سبزی‌های برگ سبز تیره و جگر توصیه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha