سلامت نیوز : دبیركل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: سالانه 6 میلیون نفر به آموزش‌های اولیه پیشگیری از اعتیاد توجیه شده‌اند.

به گزارش فارس، مصطفی محمد نجار وزیر كشورمان در مراسم تجلیل از دست‌اندركاران سازمان حج و زیارت در پیشگیری از ورود مواد مخدر به عربستان، اظهار داشت: پدیده قاچاق مواد مخدر و اعتیاد در كشور و سراسر جهان با حوزه‌های مختلف زندگی اجتماعی در جامعه مرتبط است به گونه‌ای كه می‌توان میان مواد مخدر با حوزه‌های سیاست، اقتصاد، فرهنگ و امنیت رابطه مستقیم تعریف كرد.

وی افزود: متاسفانه عوامل گوناگون دست در دست هم می‌دهند تا موضوع اثرات زیانبار سوء مصرف و قاچاق مواد مخدر از اولویت خارج شود كه البته این غفلت‌ها تبعات جبران‌ناپذیری را برای كشور به بار خواهد آورد.

محمد نجار یادآور شد: یكی از موضوعاتی كه سال گذشته وجهه ایرانیان را مخدوش كرده بود و وهابیون با دست آویز قرار دادن آن، مقام و منزلت شیعیان را زیر سوال قرار داده بودند حمل و استفاده مواد مخدر توسط عده‌ای معدود از حجاج و عمره‌گذاران در كشور عربستان بود كه موجب دستگیری تعدادی از این افراد شد.

وی اضافه كرد: مقامات عربستان با استفاده از این نقطه ضعف تبلیغات مسمومی را علیه اتباع كشورمان انجام دادند و افراد دستگیر شده كه اغلب نیز سالخورده بودند در زندان‌های این كشور بلاتكلیف در چندین ماه در سخت‌ترین شرایط نگهداری و بعضا تعدادی از آنها فوت كردند.

دبیركل ستاد مبارزه با مواد مخدر یادآور شد: اگر هر فرد و خانواده وی در جلسات توجیهی سفرهای زیارتی با آسیب‌ها و معضلات ناشی از اعتیاد و مواد مخدر قرار گیرند سالانه 6 میلیون نفر از جمعیت كشور به آموزش‌های اولیه پیشگیری از اعتیاد توجیه شده‌اند كه این امر می‌تواند در كاهش نرخ اعتیاد مؤثر باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha