سلامت نیوز :رییس شورای عالی نظام پزشكی كشور می گوید اخذ وجه به عنوان زیرمیزی در بیمارستان‌های خصوصی به چشم نمی خورد و بروز چنین پدیده مذمومی شاید در بیمارستان‌های دولتی وجود داشته باشد.
 
به گزارش ایرنا، سعید پناهی در دیدار مسئولان و روسای سازمان نظام پزشكی كشور با رییس جمهوری گفت: در بخش خصوصی برخی مواقع گرانفروشی( تعرفه‌های گران) وجود دارد كه نظام پزشكی به شدت با آن برخورد و متخلفان را به سازمان تعزیرات معرفی می‌كند.
وی اجرای آزمایشی طرح پزشك خانواده با همكاری وزارت بهداشت و درمان در سه استان را از مجموعه اقداماتی بیان كرد كه سازمان نظام پزشكی در آن همكاری ویژه‌ای داشته است.
رییس كل سازمان نظام پزشكی كشور نیز در این آیین با اشاره به موارد تصویب شده درباره بخش سلامت در قانون برنامه پنجم توسعه گفت: براساس این قانون، تعیین تعرفه پزشكی بخش دولتی كه پیش از این توسط مجموعه نظام پزشكی كشور انجام می‌شد به دولت برگردانده شده است.
شهاب‌الدین صدر با بیان اینكه جامعه پزشكی كشور نیز همچون رییس جمهوری در حصار احزاب و گروه‌ها قرار نمی‌گیرد و با مردم ارتباط مستقیم دارد، افزود: برخی دستگاه‌ها تلاش دارند با فضاسازی اختیارات داده شده به نظام صنفی جامعه پزشكان را زیرسئوال ببرند.
وی یادآورشد: با توجه به این فضاسازی‌ها، در قانون برنامه پنجم توسعه تعیین تعرفه‌های پزشكی بخش دولتی به دولت برگردانده شده در حالی كه در قوانین جمهوری اسلامی ایران به سازمان‌های نظام صنفی اعتماد شده و وظایف دولتی را نیز به آنها واگذار كرده است.
صدر در ادامه افزود: سازمان نظام پزشكی كشور به عنوان بخش خصوصی، در اجرای قوانین كشور به كمك دولت آمده و مشاركت و سرمایه‌گذاری می‌كند.
صدر با تاكید بر اینكه تلاش بر این است طی برنامه پنجم توسعه در بخش سلامت تحولات اساسی رخ دهد، هیات امنایی كردن بیمارستان‌های دولتی را از جمله این برنامه‌ها و تحولات برشمرد.
به گفته وی، هم اكنون 80 درصد خدمات بستری بیماران در بخش دولتی و تنها 20 درصد آن در بخش خصوصی است، اما در بخش خدمات سرپایی این مساله برعكس است بطوری كه 80 درصد خدمات در بخش خصوصی و بقیه در بخش دولتی است.
رییس كل سازمان نظام پزشكی كشور از دیگر مشكلات كنونی بخش پزشكی كشور را نداشتن استقلال كامل دانشگاه‌های علوم پزشكی كشور ذكر كرد و خواستار تغییر ساختار این دانشگاه‌ها به منظور خروج از بخش اداری وزارت بهداشت شد.
وی افزود: بخش های اداری وزارتخانه‌ها هم اكنون در امور مختلف این دانشگاه‌ها دخالت می‌كنند. در واقع این مساله سبب شده كه فرایند تصمیم‌گیری در دانشگاه‌های علوم پزشكی در یك بسته محدود انجام ‌شود كه این مساله رسیدن به جایگاه بهتر و بالاتر را با مشكل مواجه می‌كند.
علیرضا زالی نایب رییس شورای عالی نظام پزشكی كشور نیز در این مراسم به تشكل شورای عالی سلامت‌ در قانون برنامه پنجم توسعه اشاره كرد و خواستار عضویت دو نماینده نظام پزشكی در این شورا شد.
وی با اشاره به اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها در كشور،‌ گفت: با اجرای این قانون یك فرصت استثنایی برای جامعه پزشكی بوجود می اید تا بتواند از یارانه‌هایی كه در اختیار سازمان‌های بیمه‌گر قرار می‌گیرد برای پرداختن به محور سلامت استفاده كند.
زالی، به افزایش تعرفه پزشكان در سال‌های آینده با شیب ملایم اشاره كرد و گفت:‌ این برنامه همسو با اجرای قانون یارانه‌ها است تا قیمتها به طور مناسب و بصورت پله‌ای و بدون آنكه فشار مضاعفی وارد كند، تعیین شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha