شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش شرایط پرداخت انوع وام به فرهنگیان را تشریح و از آغاز پرداخت وام مسکن به فرهنگیان خبر داد.

سلامت نیوز:مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش شرایط پرداخت انوع وام به فرهنگیان را تشریح و از آغاز پرداخت وام مسکن به فرهنگیان خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایران، گودرز کریمی‌فر درباره جزئیاتی از پرداخت انواع وام به فرهنگیان افزود: ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای وام کم بهره مرابحه و مسکن در نظر گرفته شده است که از چندی پیش پرداخت آن آغاز شده است.

وی افزود: بر این اساس پرداخت وام مسکن تا سقف ۵۰ میلیون تومان برای فرهنگیان فاقد مسکن بر اساس اولویت‌ها در حال اجراست. به این ترتیب به مراکز استان‌ها و شهر‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت، ۵۰ میلیون تومان و به مابقی شهر‌ها ۴۰ میلیون تومان تعلق می‌گیرد.

بازپرداخت وام بابت خرید مسکن ۱۰ ساله با سود ۱۲ درصد و بازپرداخت وام بابت ساخت مسکن ۱۲ ساله با سود ۱۲ درصد است. سهمیه به سراسر استان‌ها در سال ۱۳۹۶ اعلام شده است. البته روند پرداخت و توزیع مجدد سهمیه در سال ۱۳۹۷ همچنان ادامه خواهد داشت.

او با بیان اینکه یکی دیگر از تسهیلات بانکی برای فرهنگیان وام مرابحه است، گفت: میزان تسهیلات مرابحه بانک ملی از پنج تا ۱۵ میلیون تومان با سود ۱۲ درصد و بازپرداخت سه ساله است.

کریمی‌فر همچنین با اشاره به تفاهمنامه با یکی از بانک‌ها برای اعطای تسهیلات به فرهنگیان گفت: شرط دریافت وام از بانک سپرده‌گذاری توسط فرهنگیان در این بانک است.

تسهیلات بانک مذکور در قالب قرض‌الحسنه خواهد بود و به ازای هر پنج ماه معادل سپرده، تسهیلات قرض‌الحسنه اعطا می‌شود که سقف آن ۳۰ میلیون تومان است. او با بیان اینکه تسهیلات بعدی، وام ضروری است، اظهار کرد: تقویت صندوق‌های وام ضروری کارکنان آموزش و پرورش در سراسر کشور به تعداد بیش از ۷۰۰ صندوق با پرداخت وام قرض‌الحسنه به فرهنگیان شاغل و بازنشسته عضو صندوق انجام می‌شود که در سال ۱۳۹۷ سقف این تسهیلات را به تناسب و تناوب تا ۵۰ میلیون تومان افزایش داده‌ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha