متخصصان علوم اعصاب در فلوریدای آمریكا موفق به تولید تركیب جدیدی شده‌اند كه برای اولین بار امیدی برای درمان بیماری پاركینسون است.

سلامت نیوز :متخصصان علوم اعصاب در فلوریدای آمریكا موفق به تولید تركیب جدیدی شده‌اند كه برای اولین بار امیدی برای درمان بیماری پاركینسون است.

این تركیب جدید تاثیر فوق‌العاده‌ای روی حفاظت از سلو‌لهای مغزی دارد كه مستقیما تحت تاثیر بیماری پاركینسون قرار می‌گیرند. این تركیب حاصل تلاش دانشمندان علوم پزشكی دانشكده فلوریدا در انستیتو مطالعاتی اسكریپز است.

به گزارش روزنامه ساندی تایمز، دكتر فیلیپ لوگراسو استاد دپارتمان درمان‌های مولكولی و رئیس اصلی بخش اكتشافات دارویی دراین انستیتو خاطرنشان كرده است كه این اطلاعات برای اولین بار یك تركیب خوراكی پیشگیری كننده از تحلیل مغزی را معرفی می‌كند كه تاكنون در آزمایشات انجام شده روی موش‌های آزمایشگاهی و صحرایی تاثیرات امیدواركننده‌ای داشته است.

به گفته متخصصان، بیماری پارکینسون همان لرزش در وضعیت استراحت است که شیوع آن بیشتر در سنین پیری است اما در جوانان هم دیده می‌شود.
به گزارش ایسنا، نرخ شیوع این بیماری در تمام مناطق دنیا یکسان است یعنی درصد شیوع بیماری با تغییر در منطقه خیلی فرق نمی‌کند. بطور کلی این بیماری بر اثر از بین رفتن سلول‌های ترشح کننده ماده‌ای به نام دوپامین که یک انتقال دهنده عصبی است، رخ می‌دهد. این بیماری درمان قطعی ندارد اما داروهایی مثلاً لوودوپا برای كنترل آن تجویز می‌شوند. بعلاوه نقش فیزیوتراپی نیز در كنترل این بیماری بسیار زیاد و موثر است زیرا مانع پیشرفت بیماری و محدودیت عملکرد بیماری می‌شود.

پزشكان دراین مطالعات امیدوار هستند كه به زودی از تركیب جدید، دارویی موثر برای پیشگیری و درمان پاركینسون تولید كنند.

بیماری پارکینسون یک بیماری دستگاه عصبی مرکزی در بزرگسالان مسن‌تر است و مشخصه آن سفتی عضلانی پیشرونده و تدریجی، لرزش و از دست رفتن مهارت‌های حرکتی است. همانطور كه گفته شد این اختلال هنگامی رخ می‌دهد که نواحی خاصی از مغز توانایی خود را در تولید انتقال دهنده دوپامین را از دست می‌دهند.

پارکینسون از جمله بیماری‌های مغز و اعصاب در سنین بعد از 60 سالگی است. از هر صد نفر بالای 60 سال، یک نفر به پارکینسون مبتلا می‌شوند. البته این بیماری گاه در افراد جوانتر هم دیده می‌شود که پنج تا 10 درصد بیماران را تشکیل می‌دهند.

آمارها نشان می‌دهد كه بعد از آلزایمر، پارکینسون شایع‌ترین بیماری مخرب اعصاب است. پارکینسون بیماری مزمن و پیشرونده‌ای است که در آن سلول‌های ترشح‌کننده دوپامین در جسم سیاه در مغز می‌میرند و در فقدان دوپامین، حرکات بدن نامنظم می‌شود.

شرح این دستاورد مهم در مجله انجمن شیمی آمریكا به چاپ رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • الهام ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    2 0
    سلام داروي جديد را كجا مي تونيم تهيه كنيم؟