شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳
کد خبر: 244257

چای ترش یا چای گل بامیه از کاسچه‌های گل گیاه بامیه تهیه شده و به چای رنگ قرمز تند می‌دهند. چای ترش طعم ترشی دارد و مشابه گیاه کرن بری است. چای ترش هم مانند سایر انواع چای منبع آنتی‌اکسیدان‌ها بوده و برای سلامتی فوایدی دارد؛ با ما همراه باشید...

آیا چای ترش کمکی به کاهش وزن می‌کند؟

سلامت نیوز: چای ترش یا چای گل بامیه از کاسچه‌های گل گیاه بامیه تهیه شده و به چای رنگ قرمز تند می‌دهند. چای ترش طعم ترشی دارد و مشابه گیاه کرن بری است. چای ترش هم مانند سایر انواع چای منبع آنتی‌اکسیدان‌ها بوده و برای سلامتی فوایدی دارد؛ با ما همراه باشید...

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت تبیان ، برخی شواهد علمی نشان می‌دهد چای ترش می‌تواند به کاهش وزن کمک کند، کلسترول خون را پایین بیاورد و از فشار خون نیز بکاهد.

در مطالعه‌ای افراد چاق به دو گروه تقسیم شدند: گروهی که دارونما مصرف کردند و گروهی که قرص یا عصاره‌ی گل بامیه مصرف کردند. طی این مطالعه‌ی 12 هفته‌ای گروهی که عصاره‌ی گل بامیه مصرف کرده بود، کاهش دور کمر، کاهش نسبت کمر به باسن و کاهش چربی بدن داشت. به گفته‌ی دانشمندان هر چند کاهش وزن محدود بود اما می‌توان نتیجه گرفت که نوشیدن چای گل بامیه به کاهش وزن کمک می‌کند. یادتان باشد افزودن شیرینی به این چای می‌تواند کالری اضافی به بدن وارد کرده و تلاشتان برای کاهش وزن را بی‌اثر کند.

نوشیدن چای ترش خطری ندارد؟

رنگ قرمز کاسچه‌های گل بامیه از گروهی از آنتی‌اکسیدان‌ها به نام آنتوسیانین‌ها ناشی می‌شود. آنتوسیانین‌ها عامل طیف‌های رنگ قرمز، آبی و بنفش در میوه‌ها و سبزی‌ها هستند. آنتوسیانین‌ها خاصیت ضدالتهابی داشته و فعالیت ضد سرطانی دارند
چای ترش یا عصاره‌ی آن مقدار کمی سم دارد، اما مطالعات نشان داده نوشیدن چای ترش به طور روزانه و در حد متعادل برای بیشتر افراد بی‌خطر است.
مطالعه‌ای در سال 2014 نشان داد دوزهای 300 میلی‌گرم در روز طی یک دوره‌ی سه ماهه، تأثیرات منفی روی کبد دارد.
عصاره‌ی گل بامیه در دوزهای بالا می‌تواند به کبد آسیب بزند. اگر داروی فشار خون مصرف می‌کنید باید قبل از مصرف این چای با پزشک خود مشورت کنید.

چای ترش می‌تواند فشار خون را پایین بیاورد
قرن‌ها در ایران از چای ترش برای درمان فشار خون استفاده شده است. برخی مطالعات تائید می‌کنند که چای ترش می‌تواند تأثیر مثبت بر فشار خون داشته باشد. طبق گزارش دانشمندان مصرف چای ترش به مقدار مناسب یعنی سه فنجان 240 میلی‌لیتری در روز می‌تواند به کاهش فشار خون کمک کند.

آیا چای ترش می‌تواند به کاهش کلسترول خون کمک کند؟
یک فایده‌ی دیگر چای ترش، کاهش کلسترول خون است. اما تأثیری که چای ترش روی کلسترول خون دارد به اندازه‌ی تأثیر آن روی فشار خون نیست.

آنتی‌اکسیدان‌های چای ترش
رنگ قرمز کاسچه‌های گل بامیه از گروهی از آنتی‌اکسیدان‌ها به نام آنتوسیانین‌ها ناشی می‌شود. آنتوسیانین‌ها عامل طیف‌های رنگ قرمز، آبی و بنفش در میوه‌ها و سبزی‌ها هستند. آنتوسیانین‌ها خاصیت ضدالتهابی داشته و فعالیت ضد سرطانی دارند. مصرف آنتوسیانین غذایی می‌تواند به کاهش ریسک بیماری‌های قلبی و عروقی، چاقی و دیابت نوع دوم کمک کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha