یکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۱
کد خبر: 24427
سلامت نیوز :متخصصان علوم پزشكی در دانشگاه فلوریدای مركزی اعلام كردند كه موفق به ساخت ابزار جدیدی برای درمان وبا شده‌اند.

 این متخصصان به كمك وسیله جدید توانستند با استفاده از تركیب قندی این بیماری را درمان كنند.

وسیله جدید یك تركیب نانوذراتی قندی است كه به گفته پزشكان در آینده می‌توان از آن برای درمان مبتلایان به عفونت وبا بهره جست.

به گزارش فاكس نیوز، از این تركیب همچنین می‌توان برای تعیین میزان آلودگی آب به میكروب این بیماری استفاده كرد.

گسترش وبا در هاییتی و حدود 40 كشور دیگر در جهان پزشكان و دانشمندان را بر آن داشته كه به دنبال راه‌های جدیدی برای مقابله با این بیماری باشند.

به گزارش ایسنا، پزشكان آمریكایی در دانشگاه فلوریدا با این تكنیك جدید به روشی سریع و ساده برای شناسایی ماده مسموم عامل بیماری وبا دست یافته‌اند.

وبا یك بیماری عفونی روده‌ای است كه عامل آن باكتری ویبریوکلرا است. این باكتری سمی ایجاد می‌كند كه منجر به اسهال شدید، از دست رفتن آب بدن و در نهایت مرگ می‌شود.

دكتر جی مانوئل پرز و دستیاران وی در این دانشگاه از نانوذرات اكسید آهنی كه قطر آن یك پنجاهم قطر موی انسان است در تركیب با قندی بنام دكستران استفاده كردند و ذراتی را تولید كردند كه قادر به شناسایی اختصاصی گیرنده سم وبا هستند.

علائم بیماری وبا اسهال شدید، گرفتگی عضلات پا و معده و تهوع است. در بدترین حالت، بیمار مبتلا، با از دست دادن آب و مایعات حیاتی بدن، از کار افتادن کلیه و شوک شدید از بین می رود. بیماری ممکن است به طور ناگهانی در شدیدترین حالت خود بروز کند یا اینکه روندی نسبتا کند داشته باشد، اما در هر صورت اگر به آن توجهی نشود می‌تواند در فاصله شش ساعت تا کمتر از یک هفته به مرگ منتهی شود.

بنا بر این گزارش، سالانه دویست هزار نفر كه اغلب در كشورهای در حال توسعه زندگی می‌كنند به بیماری وبا دچار می‌شوند كه از این میان حدود پنج هزار نفر كه اغلب كودكان، سالمندان و نوزادان هستند، جان خود را از دست می‌دهند.

شرح این دستاورد جدید در مجله انجمن شیمی آمریكا به چاپ رسیده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha