معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر سن مصرف مواد دخانی و قلیان به خصوص در زنان بسیار پایین آمده است، گفت: بستن مالیات بر مواد دخانی بهترین راه کاهش عرضه و تقاضا است.

مالیات بر دخانیات، بهترین راه کاهش عرضه و تقاضاست

سلامت نیوز:معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر سن مصرف مواد دخانی و قلیان به خصوص در زنان بسیار پایین آمده است، گفت: بستن مالیات بر مواد دخانی بهترین راه کاهش عرضه و تقاضا است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از وبدا، دکتر علیرضا رییسی در خصوص راهکار کاهش عرضه و مصرف دخانیات گفت: یکی از مشکلاتی که در حوزه سلامت وجود دارد، بحث دخانیات و عرضه و تقاضای آن در جامعه است؛ در کشور ما این موضوع جزو معضلات سلامتی محسوب می‌شود؛  چراکه درحال حاضر سن مصرف مواد دخانی و قلیان به خصوص در زنان بسیار پایین آمده است.

وی ادامه داد: یکی از راهکارهای کاهش مصرف دخانیات که در تمام دنیا نیز شناخته شده است، بحث وضع مالیات بر مواد دخانی است که با ورود مجلس شورای اسلامی به این موضوع،  برای اولین بار بحث وضع مالیات بر مواد دخانی به صورت قانون درمی‌آید و امید است با اعمال قوانین منسجم‌تر نه تنها در بحث مالیات بلکه در بحث عرضه دخانیات هم قوانین منسجمی داشته باشیم. 

معاون بهداشت وزارت بهداشت تصریح کرد: با توجه به استدلالهای علمی و توصیه‌های سازمان جهانی بهداشت، سایر کشورهایی که عرضه و مصرف را در حوزه دخانیات کم کردند، با بستن مالیات بر مواد دخانی موفق شده‌اند و در حال حاضر این موضوع در کشور ما نیز شکل گرفته و درحال اجرا است، هرچند میزان مالیات به قدری نیست که بازدارنده باشد، اما برای شروع برنامه خوب است.

رییسی با بیان اینکه شناخته شده‌ترین ماده سمی، سیگار، توتون و تنباکو است، یادآور شد: سیگار، توتون و تنباکو عوامل خطر ابتلا به بسیاری از سرطان‌ها و بیماری‌های تنفسی و مزمنی همچون فشار خون و  بیماری قلبی، عروقی است، امیدواریم در آینده شاهد کنترل این سم مهلک سلامتی باشیم، این معضلات مشارکت همگانی می‌ طلبد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha