سلامت نیوز :پزشكان انگلیسی می‌گویند پسرانی كه پدرانشان مبتلا به افسردگی هستند، دو برابر بیش از دخترانی كه پدر افسرده دارند در دوران پیش از مدرسه دچار اختلالات رفتاری و احساسی می‌شوند.

به گزارش ایسنا، این پزشكان در دانشگاه آكسفورد دریافته‌اند كه افسردگی مادر در زمان كودكی فرزندش روی رفتارهای اجتماعی زمان بزرگسالی وی تاثیر دارد اما در مورد پدران، نتایج تغییر روحیه و افسردگی آنها به سرعت روی كودكان مشخص می‌شود و رشد روانی آنها را دچار اختلال می‌كند.

روزنامه دیلی اكسپرس دراین باره گزارش داد: با توجه به نتایج آزمایش فوق این پزشكان تاكید دارند كه افسردگی در سنین پایین، علامت افسردگی در دوران بزرگسالی نیست و به همین دلیل‌ ‌است كه توجه كمتری به آن می‌شود. در واقع، شناخت این بیماری در كودكان، تا حدی دشوارتر است. به همین خاطر این پزشكان به تمام والدین جوان توصیه می‌كنند در صورتی كه برای بار اول، صاحب فرزند می‌شوند، حتما از مشاوران خانواده جهت تثبیت روحی خود كمك بخواهند تا با حفظ بهداشت روانی كودك خود نیز بیشتر كمك كنند.

مطالعات نشان می‌دهد كه یك فرد بالغ مبتلا به ‌افسردگی، ناراحتی و غمگینی خود را نشان می‌دهد اما در یك كودك افسرده، تظاهر افسردگی ممكن است به‌ ‌صورت عصبانیت، تحریك‌پذیری و گاهی پرخاشگری باشد. به همین دلیل، گاهی این اختلال درست تشخیص داده نمی‌شود و یا با علائم دوره بلوغ اشتباه گرفته می‌شود.

تغییرات در خواب هم از جمله مشكلات كودك و نوجوان افسرده است‌ ‌بدین معنی كه در بزرگسالان مشكل كم‌ خوابی و در كودكان و نوجوانان مشكل پرخوابی‌ ‌ایجاد می‌شود. كودكان افسرده به بیدار بودن رغبتی نشان نمی‌دهند و تا نیمه‌های روز‌ ‌در خواب هستند. افسردگی ‌از اختلالات نسبتا شایع در سن نوجوانی و پیش از نوجوانی است. در این‌ ‌بیماری حتی ممكن است كه شادی و افسردگی با هم همراه باشند و باعث شود كه تشخیص بیماری با‌ ‌مشكل روبرو شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha