بسیاری از خانم‌ها ترجیح می‌دهند صورت خود را وکس کنند. اما اغلب پس از انجام این نوع اصلاح، پوست جوش می‌زند. اگر جوش‌ها ریز باشند و ظرف چند روز برطرف شوند مشکلی نیست ولی گاهی جوش‌ها بزرگتر و دردناک می‌شوند.

برای پیشگیری از جوش‌های پس از وکس صورت چه باید کرد؟

سلامت نیوز: بسیاری از خانم‌ها ترجیح می‌دهند صورت خود را وکس کنند. اما اغلب پس از انجام این نوع اصلاح، پوست جوش می‌زند. اگر جوش‌ها ریز باشند و ظرف چند روز برطرف شوند مشکلی نیست ولی گاهی جوش‌ها بزرگتر و دردناک می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایران بانو، امروز روش‌های مقابله با این مشکل را معرفی می‌کنیم. فرقی نمی‌کند که شما بلافاصله بعد از وکس یا چند روز پس از آن جوش بزنید، نکته مهم این است که جوش‌ها را به حال خود رها نکنید. اگر ظرف یکی دو روز جوش برطرف نشود، لازم است از روش‌های زیر استفاده کنید. نخست بگذارید ببینیم جوش‌ها چرا ایجاد می‌شوند. ریشه مو در فولیکول‌های پوست است. با وکس کردن موها را به زور از زیر پوست بیرون می‌کشیم. این کار فشار زیادی به پوست وارد می‌کند و واکنش بدن ایجاد التهاب است؛ التهاب معمولاً خود به خود فروکش می‌کند، اما ممکن است فولیکول‌ها عفونت کنند و جوش تشکیل شود. جوش‌هایی که چند هفته پس از وکس ظاهر می‌شوند اغلب نشانه موی زیر پوست اند.


آلوئه ورا
آلوئه ورا مانند آرام بخش برای پوست عمل کرده و التهاب را کاهش می‌دهد. گاهی پوست پس از وکس خشک و پوسته پوسته می‌شود و آلوئه ورا برای این مشکل نیز کارآمد بوده و به مرطوب نگه داشتن پوست کمک می‌کند. کافی است خود گیاه را خریداری کنید و برگ آن را بشکنید تا مایع ژل مانند آن خارج شود. آن را به پوست مالیده و بگذارید تمام طول شب روی پوست باشد. این کار را هر شب تکرار کنید.

سرکه سیب
استفاده از سرکه سیب به تنظیم ph پوست، کاهش تورم و بهبود جوش‌ها کمک می‌کند. مقدار یکسانی سرکه سیب و آب را ترکیب کنید. یک تکه پنبه را به این محلول آغشته و به پوست بمالید. بگذارید محلول برای 10 دقیقه روی صورت باشد و سپس بشویید. این کار را روزی دو بار انجام دهید.

روغن نارگیل
روغن نارگیل بیشتر برای پیشگیری مناسب است تا درمان جوش. این روغن پوست را نرم و مرطوب کرده و قرمزی و التهاب را کاهش می‌دهد. آنتی اکسیدان‌های موجود در روغن نارگیل باعث می‌شوند پروسه بازیابی پوست پس از قرار گرفتن تحت فشار وکس، سریعتر انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha