محققان دریافتند شدت علائم افراد مبتلا به عفونت ناشی از باکتری E. coli که موجب اسهال خونی می شود وابسته به نوع گروه خونی شان است.

شدت اسهال خونی با گروه خونی مرتبط است

سلامت نیوز:محققان دریافتند شدت علائم افراد مبتلا به عفونت ناشی از باکتری E. coli که موجب اسهال خونی می شود وابسته به نوع گروه خونی شان است.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از مهر، باکتری E. coli هر ساله موجب میلیون ها مورد ابتلا به اسهال و صدها هزار مورد مرگ در جهان می شود. اکثر قربانیان این باکتری کودکان جوان و مسافران به کشورهای در حال توسعه هستند.

برخی افراد مبتلا به این نوع E. coli دچار اسهال شدید آبکی می شوند. در برخی دیگر ممکن است فقط علائم خفیف ظاهر شده یا هیچ علامتی وجود نداشته باشد.

حال محققان دریافتند نوع گروه خونی ممکن است نقش مهمی در این زمینه داشته باشد.

افراد دارای گروه خونی A در مقایسه با افراد دارای گروه خونی O یا B که آلوده به این نوع E. coli می شوند، دچار اسهال شدیدتری می شوند.

محققان دانشگاه واشنگتن و دانشگاه جان هاپکینز مریلند آمریکا دریافتند یک پروتئین موجب ایجاد تفاوت در بین گروه های خونی می شود.

آنها دریافتند باکتری E. coli موجب آزادشدن پروتئینی می شود که به سلول های روده در افراد دارای گروه خونی A می چسبد، اما به سلول های روده افراد دارای گروه خونی O یا B نمی چسبد. همچنین پروتئین به E. coli می چسبد و امکان عفونی کردن سلول های سالم را برای باکتری اسان تر می نماید.

محققان اذعان می نمایند که هدف شان یافتن واکسنی برای هدف قرار دادن این پروتئین و حفاظت از افراد دارای گروه خونی نوع A است.

محققان در این مطالعه بعد از بررسی داده ها و نمونه خون جمع آوری شده از ۱۰۶ فرد که از بنگلادش بازگشته بودند دریافتند افراد دارای گروه خونی A زودتر بیمار شده و بیماری شان به مراتب شدیدتر بود.

آزمایشات نشان داد ۸۱ درصد افراد دارای گروه خونی A مبتلا به اسهال شدید شدند که نیاز به درمان داشت درحالیکه حدود ۵۰ درصد افراد دارای گروه خونی B یا O مبتلا به چنین شرایطی شدند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha