سلامت نیوز :معاون غذا و داروی وزارت بهداشت از تشكیل سازمان غذا و داروی كشور تا هفته آ‌ینده خبر داد.

به گزارش فارس، احمد شیبانی در مراسم افتتاح ساختمان معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشكی یاسوج افزود: قبل از انقلاب اسلامی در بخش غذا در سطح كشور چیزی نداشتیم در حالی كه در حال حاضر 70 هزار فرآورده و محصول غذایی مجوز تولید دارند و بیش از 11 هزار واحد تولیدی نیز داریم كه نشان‌دهنده پیشرفت و توسعه كشور است.

شیبانی، اظهار داشت: قبل از انقلاب 25 درصد تولید و 75 درصد واردات دارو در كشور داشتیم و 17 كارخانه تولید دارو وجود داشت كه بیشتر داروهای تولیدی داروهای عادی بودند اما در حال حاضر 75 كارخانه داروسازی در شرایط خوب داریم كه تا پایان سال به 80 كارخانه می‌رسند.

معاون غذا و داروی وزیر بهداشت خاطرنشان كرد: هم اكنون 97 درصد نیاز دارویی كشور در داخل تولید و تنها 3 درصد آن وارد می‌شود كه در نظر داریم در پایان برنامه پنجم توسعه، 3 درصد داروی وارداتی را به كمترین میزان كاهش دهیم.

وی تصریح كرد: به لحاظ اهمیت بحث غذا و دارو در كشور، با اقدام دولت و وزارت بهداشت برای تقویت معاونت غذا و دارو، این معاونت از هفته آینده، مستقل و به سازمان غذا و دارو وابسته به وزارت بهداشت تبدیل می‌شود كه گسترش و توسعه نظارت ها از جمله اهداف این سازمان است.

معاون غذا و دارو بیان كرد: در حال حاضر 9 محصول دارویی از 140 محصول دارویی با تكنولوژی روز دنیا در سطح كشور با دانش و تخصص داخلی تولید می‌شود كه حداكثر تا پایان سال آینده به 25 قلم دارو افزایش می‌یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha