نوشیدن مقادیر زیاد آب، پوشیدن لباس های نخی گشاد و استفاده از مکمل های ویتامین ث، بهترین گام ها برای از بین بردن علائم عفونت ادراری است.

6 گام ساده خانگی برای از بین بردن علائم عفونت ادراری

سلامت نیوز:نوشیدن مقادیر زیاد آب، پوشیدن لباس های نخی گشاد و استفاده از مکمل های ویتامین ث، بهترین گام ها برای از بین بردن علائم عفونت ادراری است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  آوای سلامت ،دریافت آنتی بیوتیک تنها راه درمان عفونت های ادراری نیست. در اینجا 7 راهکار مناسب و البته بدون نیاز به نسخه برای کاهش و یا رفع علائم عفونت ادراری پیشنهاد شده است.

پوشیدن لباس های خشک: در تابستان نگذارید لباس مرطوب به تنتان بماند، چون رشد باکتری ‌ها را تحریک می‌ کنند. اگر می‌ توانید، در هر فرصتی لباس مرطوب را تعویض کنید.

پرهیز از محرک های غذایی: هنگام ابتلا به عفونت ادراری از غذاهای محرک از قبیل کافئین، الکل، غذاهای تند، نیکوتین، نوشیدنی های گازدار، و شیرین کننده های مصنوعی اجتناب کنید. این محصضولات مثانه را بیشتر تحریک می کنند. در عوض بر روی غذاهای سالم مانند کربوهیدرات ها همراه با فیبر بالا استفاده کنید.

مصرف زیاد آب: یکی از ابتدایی ترین گام ها برای رفع علائم عفونت ادراری، نوشیدن مقادیر زیاد آب است. دلیلش هم این است که باکتری های منجر به عفونت با نوشیدن آب از بین می روند. سعی کنید با مصرف کافی آب هر 20 دقیقه یک بار به دستشویی بروید تا عفونت های موجود در دستگاه ادراری تان خارج شود. البته بیماران مبتلا به نارسایی های کلیوی باید در مورد میزان ایمن مصرف آب حتما با پزشک شان مشورت کنند.

مصرف ویتامین ث: در هنگام ابتلا به عفونت ادراری، دریافت میزان کافی از ویتامین ث ضروری است زیرا مصرف این ویتامین ادرار را اسیدی تر کرده و مانع رشد باکتری ها در دستگاه ادراری می شود.

نوشیدن آب قره قاط: افراد مبتلا به عفونت اداری می توانند با نوشیدن آب قره قات و یا زغال اخته بسیاری از باکتری های عفونت ادراری خود را از بین ببرند.

استفاده از حمام آب گرم: حمام بروید و از دوش آب داغ استفاده کنید. اگر چه این روش از نظر پزشکان و محققان علوم پزشکی ثابت نشده است، اما بسیاری از افراد مبتلا به عفونت دستگاه ادراری بعد از حمام آب داغ احساس کاهش خارش و سوزش و درد را اعلام می کنند.

منبع:everydayhealth

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha