دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری برحمایت هرچه بیشتر از بازنشستگان تاکید کرد و گفت: بخش قابل توجهی از بازنشستگان، یک میلیون و ۵۰۰ تا ۲ میلیون تومان حقوق دریافت می کنند که این عدد بسیار پایین است.

افزایش تسهیلات بانکی برای بازنشستگان

سلامت نیوز:مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری برحمایت هرچه بیشتر از بازنشستگان تاکید کرد و گفت: بخش قابل توجهی از بازنشستگان، یک میلیون و ۵۰۰ تا ۲ میلیون تومان حقوق دریافت می کنند که این عدد بسیار پایین است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ابتکار، جمشید تقی زاده اظهار داشت: این صندوق با یک میلیون و ۳۷۰ هزار بازنشسته فرهیخته کشوری که زمانی در دستگاه های مختلف دولتی مشغول به کار بودند از سطح رئیس جمهوری و سران بزرگ نظام تا کارمندان دولت سروکار دارد و این نشان از جامعه مخاطب خاصی است که ما باید به آن ها خدمات ارائه کنیم.

وی با تاکید بر اینکه کسب رضایت جامعه مخاطب صندوق بازنشستگی کشوری نشان از اثرگذاری و موفقیت ما خواهد بود، گفت: وضعیت حقوق بازنشستگان کشوری چندان مناسب نیست و بخش قابل توجهی از جمعیت تحت پوشش بین یک میلیون و ۵۰۰ هزار تا ۲ میلیون تومان حقوق دریافت می کنند که این عدد بسیار پایینی در مقابل هزینه های زندگی است.

تقی زاده گفت: برهمین اساس، صندوق بازنشستگی کشوری انتظار دارد که مسئولان و نهادهای ذی‌ربط و همکار، توجه بیشتری به این بخش از جامعه داشته باشند تا از وضعیت کنونی خارج شویم. ما نیازمند این هستیم که نگاه تازه ای به بازنشستگان و صندوق های بازنشستگی صورت گیرد و تلاش ما در دوره جدید ایجاد همین نگاه تازه است.


تقی زاده تاکید کرد: هدایت هلدینگ ها و شرکت های تابعه به سمت اجرای حاکمیت شرکتی، خروج از سبد وزنی و وارد شدن به سبدهای غیروزنی و حضور فعال در بازار پول و سرمایه، تشکیل دبیرخانه صندوق های بازنشستگی آسیایی و تعامل و مشارکت با صندوق ها در سطح آسیا به منظور هم افزایی و استفاده از ظرفیت های موجود از نفت، گاز و پتروشیمی گرفته تا گردشگری و حرکت در جهت صندوق‌های بزرگی که اکنون حرف نخست را در اقتصاد بسیاری از کشورها از جمله ژاپن و نروژ می زنند از جمله برنامه هایی است که در نگاه تازه به صندوق بازنشستگی کشوری شاهد آن خواهیم بود.

وی با اشاره به شرایط گذشته صندوق بازنشستگی کشوری، گفت: سرمایه گذاری نشدن منابع حاصل از جمع آوری کسورات بازنشستگی، انجام سرمایه گذاری های زیان ده و واگذاری شرکت های ضررده از سوی دولت در قالب رد دیون و مسائل و چالش های مربوط به قوانین وضع شده، همگی سبب شده تا شرایط کنونی ایجاد شود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، با تقدیر از یک بانک دولتی به دلیل تلاش ها و همکاری نزدیک مدیران این بانک با صندوق بازنشستگی کشوری و خدمات ارائه شده به بازنشستگان کشوری اظهار داشت: با همه تلاش های انجام شده، باید برای آینده تصمیم های تازه ای گرفته شود تا بازنشستگان از خدمات بهتری برخوردار شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha