رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت از برنامه این وزارتخانه برای شناسایی ۹۰ درصد مبتلایان به ایدز در کشور تا سال ۲۰۲۰ خبر داد.

شناسایی ۹۰ درصد مبتلایان به ایدز در کشور تا سال ۲۰۲۰

سلامت نیوز:رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت از برنامه این وزارتخانه برای شناسایی ۹۰ درصد مبتلایان به ایدز در کشور تا سال ۲۰۲۰ خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، دکتر محمدمهدی گویا روز دوشنبه در نشست خبری به تشریح وضعیت بیماری های واگیر در کشور پرداخت و گفت: هدف گذاری وزارت بهداشت در پیشگیری و کنترل بیماری ایدز این است که ۹۰ درصد کسانی که مبتلا به این بیماری هستند را تا سال ۲۰۲۰ شناسایی کند. همچنین ۹۰ درصد این افراد تحت درمان قرار بگیرند و از درمان موثر ۹۰ درصد این افراد اطمینان حاصل پیدا کنیم.

گویا افزود: با این روش ظرف دو سال گذشته موارد تحت درمان حدود ۴۰ درصد بیشتر از قبل بوده است.

وی ادامه داد: سیاست ما این است که بتوانیم این افراد را بلافاصله بعد از شناسایی تحت درمان قرار دهیم به طوری که از ۱۳ هزار بیمار مبتلا به ایدز که تحت درمان هستند، ۴۰ درصد آنها با انجام آزمایشات لازم مشخص شده که درمان موثر برای آنها انجام شده است.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت به مادرانی که دارای رفتار پرخطر هستند، اشاره کرد و اظهار داشت: شناسایی این دسته از مادران در دستور کار قرار دارد تا بتوانیم در دوران بارداری روند درمان این افراد را در شرایط ویژه انجام دهیم به طوری که زایمان این مادران به صورت ویژه انجام شده و بعد از آن درمان آنها ادامه پیدا می کند.

گویا با اشاره به تولد کودکان از این دسته از مادران خاطرنشان کرد: برنامه های درمانی ما نشان داده است ۹۳.۵ درصد کودکانی که از مادران مبتلا به عفونت HIV به دنیا آمده اند، سالم بوده اند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت دررابطه با داروهای بیماران مبتلا به ایدز گفت: هیچ کمبودی برای دارو نداریم زیرا بخش قابل توجهی در داخل تولید و بخش وارداتی آن در داخل موجود می باشد.

وی در ادامه به بیماری های واگیر در مناطق زلزله زده کرمانشاه اشاره کرد و افزود: یکی از موفق ترین کارهای وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، برنامه پیشگیری از بیماری های واگیر در مناطق زلزله زده بوده است. به طوری که در فصل زمستان که نگران بیماری های تنفسی بودیم، ۲۵ هزار نفر تحت واکسیناسیون آنفلوانزا قرار گرفتند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت تأکید کرد: در فصل سرما هیچ موردی از طغیان بیماری های واگیر در منطقه نداشتیم.

گویا با اشاره به شروع فصل گرما اظهار داشت: در فصل گرما با بیماری هایی همچون سالک، وبا، عقرب گزیدگی و غیره مواجه هستیم که خوشبختانه برنامه های ما برای کنترل این بیماری ها در مناطق زلزله زده به خوبی درحال انجام است.

وی در ادامه به مسمومیت های ناشی از قارچ های خوراکی در کشور  اشاره کرد و خاطرنشان کرد: آمارها نشان می دهد تاکنون ۱۱ نفر براثر مصرف این قارچ ها فوت شده اند و ۲۲۰ نفر بستری هستند.


  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha