دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷
کد خبر: 244436

برکسی پوشیده نیست که استرس‌های مالی یکی از مهم‌ترین دلایل اختلاف نظر و مشکلات یک رابطه است. می‌گویند احساس دوست داشتن است که یک رابطه را پایدار نگه می‌دارد اما واقعیت چیز دیگری است.

چالش پول در رابطه همسران

برکسی پوشیده نیست که استرس‌های مالی یکی از مهم‌ترین دلایل اختلاف نظر و مشکلات یک رابطه است. می‌گویند احساس دوست داشتن است که یک رابطه را پایدار نگه می‌دارد اما واقعیت چیز دیگری است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایران بانو، وقتی اوضاع مالی‌تان مناسب نیست و نمی‌توانید با شرایط سخت زندگی سازگار شوید عواطف‌تان هم تحت تأثیر آن قرار می‌گیرد، اما فقط هم مشکل مالی نیست؛ اگر شما پول کافی هم داشته باشید و بدهکار دیگران هم نباشید اما روش‌های مدیریت مالی‌تان با هم فرق داشته باشد این می تواند به یک تنش جدی در رابطه تبدیل بشود. همیشه این بحث وجود خواهد داشت که چطور خرج کنید یا چطور پس انداز کنید. برای اینکه بفهمید چقدر با هم بر سر پول توافق دارید به این پرسش‌ها توجه کنید.

آیا هدف‌های مالی شما شبیه هم است؟
اگر شما هدف های مالی شبیه هم داشته باشید بالا و پایین‌های زندگی‌تان قابل تحمل‌تر خواهد بود. مثال‌ها بسیار ساده هستند؛ مثلاً اگر هر دو به این توافق برسید که ابتدا برای خرید یک خانه دلخواه هزینه کنید تا خریدن یک ماشین یا اگر هدف هر دوی شما این باشد پیش از بچه دار شدن به سفرهای مطلوب و هیجان انگیز بروید این نشان دهنده سازگاری مالی شماست.


اگر چه باید در نظر بگیرید که هدف‌های هر کسی در طول زندگی تغییر می‌کند و همواره ثابت نیست. وقتی خیلی جوان هستید نیازهایتان را با پول به شکل دیگری تأمین می‌کنید و در آستانه میانسالی خواسته‌ها و دغدغه‌های مالی‌تان چیز دیگری است. هدف‌های مالی مشترک یکی از ایده‌آل‌های یک رابطه مشترک است و زمانی که چنین توافقاتی وجود نداشته باشد رفتار شما در رابطه تغییر می‌کند.


تنش بر اثر اختلافات مالی زمانی ایجاد می‌شود که اولویت‌های شما با شریک زندگی‌تان فرق بکند. پول بویژه برای مردم متوسط یا افراد کم درآمد محدود است. وقتی درآمد محدودی دارید باید خودتان را با شرایطی که پول فراهم می‌کند سازگار کنید. حالا اگر در این میان هر کدام از شما ایده خودش را برای همان پول محدود داشته باشد مسأله برایتان بغرنج می‌شود. اما دقیقا همین جاست که بلوغ یک رابطه مشخص می‌شود. اینکه بتوانید تعادلی ایجاد کنید و هدف‌هایتان را به هم نزدیک کنید برای احساس رضایت هر دو نفر مهم است.


با این حال کافی نیست که فقط هدف‌ها مشترک باشند. اگر عادت‌های خرج کردن یا ارزش‌هایتان هم باهم متفاوت باشد پول به یک چالش جدی در رابطه‌تان تبدیل می‌شود. بعضی‌ها خیلی به پول فکر می‌کنند، زیادی محتاط هستند، راحت خرج نمی‌کنند یا پول را فقط صرف امور اساسی می‌کنند، بعضی‌ها سهل‌گیرترند، پول را برای زندگی در لحظه حال می‌خواهند، دست و دلبازند، نگرانی‌های مالی‌شان را کنترل می‌کنند و بعضی‌ها هم اصلاً دغدغه پول ندارند و یا به اصطلاح آینده نگر نیستند. کسی نمی‌تواند بگوید کدام یک از این روش‌ها درست‌تر است. هر کسی باور و عادتی دارد، اما بدون شک تعامل بین یک آدم سختگیر در امور مالی با کسی که پول را برای لذت و نیازهای حال‌اش و با رضایت خاطر خرج می‌کند بسیار دشوار است. اینکه هر کدام چه ارزشی برای پول قائل هستید یک مسأله مهم در رابطه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha