دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹

کارگر افغان که به اتهام قتل همکارش سر ساختمان نیمه کاره به قصاص محکوم شده بود پس از 11 سال بلاتکلیفی در زندان به زودی آزاد می شود.

سلامت نیوز: کارگر افغان که به اتهام قتل همکارش سر ساختمان نیمه کاره به قصاص محکوم شده بود پس از 11  سال بلاتکلیفی در زندان  به زودی آزاد می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایران ، رسیدگی به این پرونده از سوم خرداد سال 86 به‌دنبال کشف جنازه مرد افغان از داخل گونی قرمز رنگ در برغان کرج شروع شد.در نخستین تحقیقات جنایی هویت مقتول به نام «گل محمد» شناسایی و مشخص شد که وی کارگر ساختمانی بوده است.

صاحبکار وی به کارآگاهان گفت: گل محمد با «غلام» هم ولایتی و دوست بودند شاید او بداند چه کسی قاتل است. وقتی کارآگاهان به‌دنبال بازجویی از غلام به خانه او رفتند با لباس‌های خونی او که داخل یک ساک بود روبه‌رو شدند.
غلام در بازجویی‌ها پرده از راز جنایتی که مرتکب شده بود برداشت وگفت: من و گل محمد درحال سیمان کاری بودیم وقتی از او خواستم که سیمان بیاورد تا داخل گونی بریزم او سرپیچی کرد وبه خاطر این مسأله باهم درگیر شدیم و با لوله فلزی که از داربست‌ها جا مانده بود ضربه‌ای به سرش زدم اما نمی‌دانستم با این ضربه کشته می‌شود.
با اعتراف‌های مرد افغان او پس از محاکمه دردادگاه کیفری استان تهران به قصاص محکوم شد و این حکم از سوی قضات شعبه ششم دیوانعالی کشور مورد تأیید قرار گرفت.از صدور حکم قطعی قصاص 9سال گذشت اما خانواده مقتول برای اجرای حکم حضور نیافتند بنابراین متهم به خاطر بلاتکلیفی تقاضای اعمال ماده 429کرد و همین باعث شد صبح دیروز از زندان به شعبه چهارم دادگاه کیفری به ریاست قاضی اصغر عبداللهی انتقال یابد تا به وضعیت او رسیدگی شود. قضات پس از شنیدن اظهارات متهم او را به 10 سال حبس محکوم کردند. از آنجا که وی 11 سال در زندان به سر می‌برد بزودی با قرار وثیقه آزاد خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha