دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶
کد خبر: 244446

بر اساس نتایج تحقیقات جدید ورزش نه تنها کمکی به کاهش مشکلات روحی نمی‌کند، بلکه ممکن است زوال عقل را شدیدتر کند.

ورزش ممکن است آلزایمر را شدیدتر کند؟

سلامت نیوز: بر اساس نتایج تحقیقات جدید ورزش نه تنها کمکی به کاهش مشکلات روحی نمی‌کند، بلکه ممکن است زوال عقل را شدیدتر کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا از تلگراف، محققان دانشگاه آکسفورد دریافتند در افرادی با علائم زوال عقل خفیف که هفته‌ای دوبار به مدت ۹۰ دقیقه ورزش می‌کنند ممکن است نشانه‌های آلزایمر افزایش یابد.

پژوهشگران اظهار کردند: اگرچه این تحقیقات در تعداد محدود صورت گرفته، اما محققان در حال بررسی در گروه‌های بزرگ‌تر و همچنین تاثیر نوع ورزش بر این عملکرد هستند.

در تحقیقات پیشین مشخص شده انجام ورزش موجب پیشگیری از مشکلات روحی می‌شود؛ از جمله پیشگیری از ابتلا به آلزایمر. اما نتایج تحقیق جدید بسیار شگفت‌انگیز بود.

روب هووارد استاد بیماری‌های مرتبط با کهنسالی از کالج دانشگاه لندن اظهار کرد: این نتایج واقعا شگفت‌انگیز بود و ورزش تاثیر مثبت بر این عملکرد ندارد.

این تحقیق شامل بررسی ۴۹۴ نفر با میانگین سنی ۷۷ سال بود که در انگلستان زندگی می‌کردند و  از زوال عقل خفیف تا متوسط رنج می بردند.

این برنامه شامل جلسات گروهی ۶۰-۹۰ دقیقه‌ای در یک سالن بدنسازی دو بار در هفته به مدت چهار ماه و همچنین تمرینات خانگی هفتگی بود.

میزان شدت آلزایمر در ابتدای تحقیق و همچنین بعد از دوره ورزشی مورد ارزیابی قرار گرفت. محققان دریافتند اختلالات شناختی در پیگیری ۱۲ ماهه در دوگروه آزمایشی کاهش یافته است.

 تحقیقات نشان داد که آمادگی جسمانی در کوتاه‌مدت بهبود یافته اما طی ۱۲ ماه در مقایسه با گروه دارای مراقبت معمولی اختلال شناختی بدتری نشان داده شد.

فعالیت جسمی در افرادی که در معرض خطر بیماری قرار دارند موجب تاخیر علائم این بیماری می‌شود.

نتایج این تحقیق در نشریه  BMJ منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha