سلامت نیوز :عضو هیئت علمی دانشگاه علوم‌پزشكی شهید بهشتی گفت: درمان فردی كه به مشروبات الكلی اعتیاد دارد، بسیار سخت‌تر از معتاد به مواد مخدر است و درمان افراد معتاد به مشروبات الكلی، نیازمند كمك پزشك متخصص و امكانات ویژه است.

علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با فارس اعتیاد به مشروبات الكلی را بسیار خطرناك دانست و اظهار داشت: خوشبختانه در كشور به دلیل مسائل دینی و اعتقادی، اعتیاد به مشروبات الكی بسیار كم است.

وی گفت: وابستگی شدید روانی به مشروبات الكلی، اثرات مخربی دارد همچنین از بُعد اجتماعی، فرد مصرف‌كننده و حتی جامعه را دچار مشكل و ناهنجاری می‌كند.

دانشیار دانشگاه علوم‌پزشكی شهید بهشتی اضافه كرد: مسمومیت با مشروبات الكلی كمتر از مسمومیت با مواد مخدر است اما عوارض كشنده و خطرناكی را به دنبال دارد و باید به این نكته توجه داشت كه الكل موجود در مشروبات الكی بسیار خطرناك است و به دلیل صنعتی بودن، عوارض عصبی شدید را به وجود می‌آورد.

وی اظهار داشت: فردی كه از مشروبات الكلی استفاده می‌كند در مدت زمان بسیار كوتاه،‌ رفتار‌های غیر ارادی از خود نشان می‌دهد كه این مسئله مهمترین علامت مصرف مشروبات الكلی به شمار می‌رود.

دبیر انجمن بیهوشی ایران، كاهش سطح‌ هوشیاری، تشنج و استفراغ را از علائم مسمومیت با مشروبات الكی دانست و خاطرنشان كرد: تحریك سیستم عصبی، كمای عمیق و آسیب به دستگاه گوارش از عوارض مصرف مشروبات الكلی به شمار می‌رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha