دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰
کد خبر: 244477

درد یک بیماری نیست بلکه تنها زبان بدن برای نشان دادن شروع یک بیماری یا یک وضعیت پزشکی محسوب می شود.

6 علت تعجب آور، برای شروع درد را بشناسید

سلامت نیوز:  درد یک بیماری نیست بلکه تنها زبان بدن برای نشان دادن شروع یک بیماری یا یک وضعیت پزشکی محسوب می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  آوای سلامت ،سوای این که برای کاهش درد، داروهای مسکن گوناگونی در دسترس است و تجویز می شود، اما محرک هایی برای شروع انواع درد شناخته شده اند که بهتر است به جای تجویز مسکن، از آنها اجتناب شود. در اینجا 6 محرک و ماشه اصلی شروع درد بیشتر معرفی شده است:

بدبینی: این حالت روانی ضمن این که منجر به استرس می شود، درد را نیز به همراه دارد. هیجانات و درد در یک ناحیه مشخص و یکسان در مغز حس می شود. به گفته محققان دانشگاه سان فرانسیسکو وقتی بدبین می شویم بجای تمرکز بر راه حل مشکل بوجود آمده بر نگرانی ها متمرکز می شویم. وقتی در این حالت قرار میگیرید 10 دقیقه به خود زمان بدهید و به خود بگویید که آن مشکل را حل خواهید کرد.

محل کار: یکی از مضرترین و حتی کشننده ترین عوامل محیطی کار کردن با کامپیوتر برای مدت طولانی است. بسیاری از افراد از عوارض نشستن طولانی مدت و کار با کامپیوتر آگاه نیستند. علاوه بر استراحت و انجام حرکات کششی بعد از هر ساعت کار با کامپیوتر، موقعیت قرارگیری کامپیوتر و بدن شما از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. عدم رعایت نکات مربوطه باعث ایجاد درد در دستان و شانه های شما خواهد شد.

پرخاشگری و عصبانیت: پرهیز از برونریزی خشم باعث ایجاد انواع دردهای مزمن بخصوص در ناحیه کمر می شود. محققان با انجام تحقیقات بر روی افرادی که دچار کمردرد شده بودند دریافتند که نگه داشتن خشم و عصبانیت درونی باعث باعث ایجاد تنش در عضلات بدن بخصوص عضلات کمر خواهد شد. بهترین روش برای رهایی از این درد، صحبت کردن با دیگران و یا نوشتن مواردی است که باعث خشم شده اند. از نشانه های خشم و عصبانیت درونی سفت شدن فک، قرمز شدن صورت و تنفس سطحی و غیر عمیق است بنابراین لازم است در این حالت، وضعیت و حالات روحی خود را تغییر دهید.

گوشی های هوشمند: اگرچه تلفن همراه مزایای بسیاری دارد ولی در عین حال می تواند یکی از عوامل ایجاد درد باشد. قرار گرفتن تلفن همراه مابین شانه و گوش و انجام برخی کارها به هنگام صحبت کردن باعث ایجاد فشار عرضی بر گردن شده و در دراز مدت باعث ایجاد درد می شود. اگر بیشتر از چند دقیقه با تلفن همراه صحبت می کنید بهتر از هدست یا بلوتوث استفاده نمایید.

کمبود خواب: تقریبا می توان گفت، میزان خواب قبل از ظهور اینترنت حدود 9 ساعت بود که هم اکنون به حدود 6.5 ساعت کاهش یافته است. بدن ما در هنگام خواب هورمون های رشدی می سازد که در ترمیم بافت های بدن و کاهش درد موثر است. تحقیقات جدید حاکی از آنند افرادی که دارای کم خوابی و یا خواب بی کیفیت هستند تا سه برابر دیگر افراد به دردهای مزمن دچار می شوند.

تنهایی: استرس و اضطراب یکی از مشکلات تنهایی و دلتنگی است. اما مطالعات مححقان نشان می دهد که تنهایی و دلتنگی باعث ایجاد دردهای مزمن خواهد شد. بنابراین بهتر است به جای تنها بودن در فعالیت های گروهی شرکت کرده و با افراد مختلف در ارتباط باشید./

منبع:prevention

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha