سلامت نیوز :عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: متقاضیانی ازدواج اینترنتی در در رویاها و آرزوهای غیر واقعی سیر می‌كنند.

مصطفی تبریزی در گفت‌وگو با فارس با بیان اینكه عشق و تمایل برای ازدواج لازم است اما كفایت نمی‌كند اظهار داشت: به منظور ازدواج دوست‌داشتن لازم است اما ممكن است فردی، دیگری را تا آخر عمر دوست داشته باشد اما معنی آن این نیست كه می‌تواند با او زندگی كند.

وی با اشاره به ریشه‌های ازدواج اینترنتی اظهار داشت: در دوره نوجوانی حس غیر همجنس‌خواهی در فرد شكل می‌گیرد كه این موضوع فطری و طبیعی است و ارگان‌های بدن، فرد را به سمت آن سوق می‌دهد كه همین سوق‌دادن منجر به ازدواج می‌شود.

تبریزی تصریح كرد: به دلیل اینكه در عالم واقع افرادی كه به سمت ازدواج اینترنتی می‌روند معاشرت‌های كمتری دارند و واقعیت‌هایی را كه می‌بینند مطابق میلشان نیست لذا در اینترنت به دنبال آرمان و آرزوهای خود می‌گردند.

این متخصص روانشناسی تصریح كرد: 3 نوع هویت ازدواج در انسان وجود دارد كه یكی از در سن 5 تا 6 سالگی است و به عنوان مثال گاهی اوقات بچه‌های كوچك به پدر و مادرشان كودكانه پیشنهاد ازدواج می‌دهند كه این یك نوع هویت كودكانه است.

وی اضافه كرد: هویت دوم در سن 12 تا 14 سالگی اتفاق می‌افتد كه یك هویت آرمانی و رویایی است و معمولا تا سن 20 سالگی ادامه دارد اما هویت سوم پس از سن 21 سالگی ایجاد می‌شود كه فرد به پختگی می‌رسد البته به شرطی كه فرد مراحل رشد را طی كرده باشد و گرنه ممكن است فردی 50 ساله باشد اما هویت سوم در آن‌ها رخ نداده باشد.

تبریزی خاطرنشان كرد: معمولاً انگیزه افرادی كه به دنبال ازدواج اینترنتی هستند به این دلیل در آنها شكل می‌گیرد كه در هویت دوم توقف كرده‌اند و چون در واقعیت‌ها چیزی را می‌‌بینند كه مطابق میلشان نیست به این سمت گرایش می‌یابند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha