معاون رئیس‌جمهور گفت: با بدعهدی آمریکا و خروج این کشور از برجام شرایط جدیدی پیش روی کشور قرار دارد که لازم است در این شرایط از دستگاه دیپلماسی به طور کامل حمایت شود تا دیپلمات های کشورمان بتوانند از مواضع جمهوری اسلامی ایران دفاع کنند.

جهانگیری:غیرقابل تحمل است افرادی سر گرسنه بر بالین بگذارند/۷۰۰۰میلیارد تومان برای زدون چهره خشن فقر

سلامت نیوز:  معاون رئیس‌جمهور گفت: با بدعهدی آمریکا و خروج این کشور از برجام شرایط جدیدی پیش روی کشور قرار دارد که لازم است در این شرایط از دستگاه دیپلماسی به طور کامل حمایت شود تا دیپلمات های کشورمان بتوانند از مواضع جمهوری اسلامی ایران دفاع کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، اسحاق جهانگیری در این جلسه با اشاره به گزارش دبیرخانه ستاد از برنامه های تدوین شده برای کاهش فقر گفت: در جامعه اسلامی ایران، مشاهده چهره خشن فقر و اینکه افرادی سر گرسنه بر بالین بگذارند غیر قابل تحمل است و مهمترین خدمتی که ما باید در این زمینه انجام دهیم تمرکز همه تلاش ها برای زدودن چهره خشن فقر از جامعه است.سال گذشته تصمیم گرفتیم که برای مقابله با فقر به افرادی که درآمد آنها پایین تر از سقف تعیین شده باشد بتوانند مابه التفاوت درآمد خود را از دولت دریافت کنند و برای این منظور ۷۰۰۰ میلیارد تومان درنظر گرفته شد.

وی افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دقت کافی را برای شناسایی این گونه افراد انجام دهد و پس از شناسایی نسبت به توانمند سازی آنان و پرداخت مابه التفاوت درآمد اقدام کند. تامین مسکن و ایجاد اشتغال برای مددجویان و اقشار کم درآمد جامعه باید انجام شود. در موضوع آموزش این افراد باید به این نکته توجه شود که در رشته هایی تحصیل کنند که بتوانند پس از فارغ التحصیلی و یا گذراندن دوره های آموزش فنی و حرفه ای وارد بازار کار شده و خودشان به افرادی کارآفرین تبدیل شوند.

اهم اظهارات جهانگیری به شرح زیر است:

* مردم ایران همواره آماده کمک به همنوعان خود هستند، خیریه ها و نهادهای حمایتی متعددی توسط خود مردم فعال هستند و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می تواند با ایجاد مشوق هایی برای مردم و خیرین، از این ظرفیت ها در جهت کمک به اقشار کم درآمد و آسیب پذیر جامعه استفاده کند. دولت در تلاش است برای افزایش رفاه عمومی جامعه، اقتصاد کشور را بزرگ کند و این یکی از سیاست های اصلی دولت است که با بزرگ کردن اقتصاد، درآمد سرانه و رفاه عمومی جامعه را ارتقاء دهد.

* با بدعهدی آمریکا و خروج این کشور از برجام شرایط جدیدی پیش روی کشور قرار دارد که لازم است در این شرایط از دستگاه دیپلماسی به طور کامل حمایت شود تا دیپلمات های کشورمان بتوانند از مواضع جمهوری اسلامی ایران دفاع کنند. وزارت امور خارجه مذاکرات خود را با اتحادیه اروپا دنبال می‌کند تا راهکارهای ادامه برجام در صورت تحقق تضمین های مورد نظر جمهوری اسلامی ایران بررسی شود. آمریکا در تلاش است تا با به کارگیری روش های مختلف به اقتصاد ایران آسیب بزند اما دولت عزم جدی دارد که با تمام ظرفیت پای اداره کشور بایستد و از شرایط بوجود آمده برای رشد و توسعه اقتصادی کشور استفاده کند.

* در شرایط جدید دیپلماسی اقتصادی مهم ترین ابزار برای مقابله با فشارهای اقتصادی و تحریم های ظالمانه آمریکاست و وزارت امور خارجه باید برای بسط روابط اقتصادی با کشورهای همسایه و کشورهای هدف و نیز کشورهایی که در همه شرایط سعی کرده اند روابط خود را با جمهوری اسلامی ایران حفظ و توسعه بدهند اقدامات لازم را انجام دهد و از ظرفیت دیپلماسی عمومی و بخش خصوصی به ویژه اتاق بازرگانی برای توسعه روابط اقتصادی استفاده نماید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha