سلامت نیوز :مدیر گروه روانپزشكی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی گفت: مصرف سنگین شیشه ایست قلبی را به دنبال دارد و مواردی از مرگ افرادی كه به علت توهم مصرف شیشه به صورت ارادی فوت كرده‌اند گزارش شده است.

سید سعید صدر در گفت‌‌وگو با فارس اظهار داشت: دلیل اینكه بیشتر افرادی كه شیشه مصرف می‌كنند، موفق به ترك نمی‌شوند این است كه در مصرف شیشه گاهی یك حالت خوشایند در فرد ایجاد می‌شود و این احساس رضایت موقت او را به ادامه مصرف سوق می‌دهد.

وی افزود: شخص مصرف‌كننده در مصرف‌های بعدی خود به دنبال رسیدن به این احساس رضایت بالاست اما معمولاً دیگر به آن نمی‌رسد؛ به همین دلیل مصرفش افزایش می‌یابد.

صدر تصریح كرد: از طرفی عدم مصرف نیز موجب كاهش انرژی، بی‌حالی و خستگی در فرد می‌شود كه این احساس رخوت وی را مجبور می‌كند تا دوباره به سمت مصرف مواد برود.

وی گفت: اگر فردی بتواند این دوره رخوت را با درمان‌های روانپزشكی و داروهای تقویت كننده كه شرایط ذهنی فرد را قوت می‌بخشند بگذراند می‌تواند مصرف این ماده را ترك كند.

مدیر گروه روانپزشكی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی خاطرنشان كرد: گزارش‌هایی از مرگ بر اثر مصرف شیشه داشته‌ایم كه در آنها افرادی به علت توهم به صورت ارادی خود را به كام مرگ برده‌اند یا در درگیری صدمه دیده‌اند یا در مواردی كه مصرف شیشه سنگین بوده است فرد دچار ایست قلبی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha