سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۹
کد خبر: 244506

متخصصان تغذیه و سلامت معتقدند که چربی‌ شکمی می‌تواند با کمبود ویتامین D مرتبط باشد.

ارتباط سایز کمر با کمبود ویتامین D

سلامت نیوز:متخصصان تغذیه و سلامت معتقدند که چربی‌ شکمی می‌تواند با کمبود ویتامین D مرتبط باشد.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از ایسنا، آزمایش‌ها نشان می‌دهد افرادی با سطح بالاتری از چربی شکمی و سایز بزرگترِ دور کمر، بیشتر احتمال دارد دچار کمبود ویتامین D شوند.

ویتامین D که از طریق تماس پوست با نور خورشید تولید می‌شود نقش حائز اهمیتی در عملکردهای مختلفِ بدن انسان بازی می‌کند. بررسی‌های متعددی روی این ویتامین و خواص آن انجام گرفته است. به طور مثال، ویتامین D می‌تواند بدن را در برابر نارسایی قلبی، دیابت و سرطان حفظ کند و همچنین کمبود این ویتامین موجب ریزش مو می‌شود.

در عین حال کمبود ویتامین D با سلامت استخوان‌ها مرتبط است اما ممکن است در عفونت دستگاه تنفسی و بیماری خودایمنی نیز نقش داشته باشد.

از آنجایی که هر روز اهمیت ویتامین D شناخته شده‌تر می‌شود متخصصان زمان بیشتری را به درک و بررسی اینکه چه افرادی در معرض کمبود این ویتامین هستند و چگونه می‌توان از این کمبود پیشگیری کرد اختصاص داده‌اند.

ارتباط بین چاقی و پایین بودن سطح ویتامین D پیش از این مورد توجه قرار گرفته بود هر چند در این آزمایش‌ها این ارتباط به شکل عمیق‌تر مورد مطالعه قرار گرفته و روی نوع و محل تجمع چربی در بدن تمرکز شده است.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، متخصصان هلندی دریافتند در زنان مجموع چربی‌ها و چربی شکمی با پایین بودن سطح ویتامین D مرتبط است هر چند چربی شکمی بیشترین تاثیر را دارد. اما در مردان پایین بودن سطح ویتامین D به طور چشمگیر با چربی در کبد و شکم مرتبط است.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha