سلامت نیوز : رئیس اداره تنظیم خانواده وزارت بهداشت گفت: استفاده از قرص‌های اورژانس پیشگیری از بارداری تا 120 ساعت موثر است.

محمد اسلامی در گفت‌‌و‌گو با فارس، افزود: در روش اورژانس پیشگیری از بارداری زنان تا 120 ساعت فرصت دارند 2 عدد قرص HD یا دیگر قرصهای پیشگیری از بارداری مانند LD و نووژسترول مصرف كنند، تا از بارداری پیشگیری شود.

وی گفت: اگر این 2 قرص یك جا مصرف شود به احتمال زیاد از بارداری پیشگیری می‌شود به دلیل اینكه مكانیسم این قرص طوری است كه لوله رحم را چسبناك می‌كند و از لقاح جلوگیری می‌كند و از آزادسازی تخمك پیشگیری می‌كند و حتی اگر تخمك نیز آزاد شود، محیط داخل رحم را چسبناك و نامساعد می‌كند كه حركت تخمك را دچار مشكل می‌كند.

رئیس اداره تنظیم خانواده وزارت بهداشت اضافه كرد: هر چقدر استفاده از روش اورژانس پیشگیری از بارداری زودتر از 120 ساعت انجام شود، بسیار مؤثرتر است.

اسلامی گفت: توصیه می‌شود كه این روش به عنوان یك روش معمول استفاده نشود و فقط در مواردی كه بسیار اورژانسی است، می‌توان استفاده كرد.

وی افزود: قرص‌های LD,HD و قرص‌های «لوونورژسترول» به عنوان قرص‌های پیشگیری از بارداری می‌توان استفاده كرد.

رئیس اداره تنظیم خانواده وزارت بهداشت گفت: اكنون قرص‌ها و روش‌های تزریقی پیشگیری از بارداری در داخل كشور تولید می‌شود. با توجه به پتانسیل كشور در تولید این داروها ظرفیت تولید نسل جدید داروهای پیشگیری از بارداری در داخل كشور وجود دارد و نیازی به واردات نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha