سلامت نیوز :سلامت صندوق جهانی تحقیقات سرطان در گزارش جدیدی اعلام کرده است که تقریبا نیمی از زنان در انگلیس به دلیل دور کمر پهن با خطر بیشتر ابتلا به سرطان روبرو هستند.

این صندوق هشدار می‌دهد 44 درصد زنان در این کشور دور کمری پهن‌تر از 80 سانتی متر دارند.

مطالعات نشان داده است که این زنان به خصوص در معرض خطر روده و سینه هستند. یک سوم مردان نیز دور کمری بیش از حد سلامت و توصیه شده داشتند.

بنا بر گزارش روزنامه گاردین، نتایج این مطالعه موسوم به بررسی وضع بهداشتی انگلیس، روندهای بهداشتی در این کشور را مورد ارزیابی قرار داده است و به سفارش وزارت بهداشت انگلیس انجام می‌شود.

این گزارش عمدتا حاوی اطلاعات و آمارهایی درباره چاقی و پهن‌تر شدن دور کمر در مردان و زنان انگلیسی است. مطالعات علمی پیش از این نشان داده است که چربی زائد در بدن خطر سرطان را افزایش می‌دهد.

صندوق جهانی تحقیقات سرطان می‌گوید که شواهدی قوی وجود دارد دال بر این که دور کمر پهن برای سلامتی زیانبار است و خطر سرطان روده، لوزالمعده، سینه (بعد از یائسگی) و جداره رحم را افزایش می‌دهد.

دکتر ریچال تامسون، معاون بخش مطالعات این صندوق در این باره خاطرنشان کرده است که اغلب تصور می‌شود مردان بیش از زنان استعداد بزرگ شدن شکم، در اثر انباشته شدن چربی را دارند. اما آمارهای تازه نشان می‌دهد که در واقع، مشکل افزایش اندازه دور کمر در زنان انگلیسی به مراتب بیش از مردان است.

به گزارش ایسنا، گروهی دیگر از پزشکان در آمریکا همچنین تاکید دارند که اگر احساس می‌کنید اندازه کمر شلوارهایتان تنگ شده است، به این نکته توجه کنید که بزرگی شکم می‌تواند در سنین بالا حتی در افرادی که بر اساس مقیاس‌های دیگر اضافه وزن ندارند یا چاق نیستند، مرگبار باشد.

یکی از بزرگترین بررسی‌هایی که تا به حال روی تاثیر و خطرات چاقی شکمی انجام شده بیانگر آن است مردان و زنانی که دارای بزرگترین دور کمر هستند در مقایسه با آنهایی که کوچکترین شکم را داشتند، یک دهه کمتر عمر می‌کردند. جالب‌تر اینکه هر چه دور کمر افراد بیشتر ‌شود خطر مرگ حتی برای افرادی که وزن آنها بر اساس شاخص توده بدنی طبیعی محسوب می‌شود ، افزایش خواهد یافت.

بنا بر این گزارش، بزرگی شکم مشکل اغلب آمریکاییان بالای 50 سال به حساب می‌آید. محاسبات نشان می‌دهد که بیش از نیمی از مردان در سنین بالا و بیش از 70 در صد زنان در سنین بالا دور کمر

بزرگتری از حد توصیه شده دارند این مشکل در حال گسترش‌ است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha