مدیرعامل انجمن اوتیسم ایران، با اشاره به شناسایی ۸ هزار مبتلا به اوتیسم در کشور، گفت: قطعا بیشتر از ۲۰ هزار نفر مبتلا به اوتیسم در کشور وجود دارد.

آمار ابتلا به اوتیسم در ایران بالای ۲۰ هزار نفر است

سلامت نیوز:مدیرعامل انجمن اوتیسم ایران، با اشاره به شناسایی ۸ هزار مبتلا به اوتیسم در کشور، گفت: قطعا بیشتر از ۲۰ هزار نفر مبتلا به اوتیسم در کشور وجود دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، سعیده صالح غفاری در حاشیه گشایش اولین کتابخانه اوتیسم، اظهارداشت: این کتابخانه به همت خیرین و بچه های اوتیسم راه اندازی شده است.

وی با اشاره به ضرورت حضور افراد اوتیسم در جامعه، گفت: قرار است با دعوت از  مولفان و هنرمندان به این کتابخانه، بچه های اوتیسم را در فعالیت های عمومی مشارکت دهیم.

صالح غفاری با عنوان این مطلب که یک فرد اوتیسم ماهانه بین ۱.۵ تا ۲ میلیون تومان هزینه دارد، ادامه داد: این هزینه صرف برنامه های توانبخشی و آموزشی می شود.

وی، هدف انجمن اوتیسم را آشنا ساختن تمام ایران با جامعه اوتیسم دانست و افزود: آمارهای جهانی نشان می دهد از هر ۵۹ تولد یک کودک مبتلا به اوتیسم است.

مدیرعامل انجمن اوتیسم ایران، گفت: یکی از مشکلات افراد بزرگسال اوتیسم این است که بعد از سن مدرسه هیچ پایگاه و جایگاه اجتماعی در جامعه ندارند.

وی با اشاره به شناسایی ۷ تا ۸ هزار فرد مبتلا به اوتیسم توسط بهزیستی، افزود: قطعا تعداد افراد اوتیسم در کشور بیشتر از ۲۰ هزار نفر است.

به گفته صالح غفاری، از هر ۱۵۰ تولد در ایران، یک کودک گرفتار اوتیسم است.

وی بر ضرورت توانمندسازی کودکان اوتیسم و خانواده های آنان تاکید کرد و افزود: جامعه باید بیش از پیش به نیازهای بچه های اوتیسم توجه کند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha