محققان می‌گویند شبی دو قاشق چای‌خوری عسل می‌تواند سرفه‌های آسمی را در خواب کمتر کند.

چه‌کار کنیم شب‌ها کمتر دچارحملات آسمی شویم؟

سلامت نیوز: محققان می‌گویند شبی دو قاشق چای‌خوری عسل می‌تواند سرفه‌های آسمی را در خواب کمتر کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین، بخش سلامت دانشگاه کالیفرنیا توصیه می‌کند که بزرگ‌سالان قبل از رفتن به رختخواب دو قاشق چای‌خوری عسل میل کنند تا میزان سرفه‌های آسمی را کمتر کنند.

البته هنوز این تئوری که عسل می‌تواند آسم را خوب کند، ثابت نشده است اما طرفداران این نظریه ادعا کرده‌اند که این روش باعث کاهش حساسیت فرد به گرده می‌شود.(گرده یکی از شایع‌ترین عوامل حملات آسمی است)

واقعیت این است که عسل تولید بزاق را افزایش می‌دهد و بزاق راه هوایی و تحریک گلو را کاهش داده و درنتیجه سرفه کمتری ایجاد می‌شود. عسل همچنین دارای خاصیت ضدالتهابی است و ممکن است تورم راه‌های هوایی «آسم‌زا» را کاهش دهد.

اغلب تحقیقات دراین زمینه روی کاهش سرفه تمرکز کرده و بخش اعظم آن‌ها مربوط به مطالعه تأثیر عسل بر عفونت تنفسی فوقانی و نه آسم است؛ هرچند این دو می‌توانند علائم مشابهی داشته باشند.

مطالعه صورت گرفته روی 300 کودک یک تا 5 سال در سال 2012 درباره عفونت تنفسی فوقانی قابل‌توجه است. به برخی عسل مرکبات، به برخی عسل اکالیپتوس، به برخی نیز عسل Labiatae (تیره نعناییان) و برخی نیز «دارونما» داده شد.

به بچه‌هایی که عسل داده شد بود، دچار سرفه کمتر شده و خوابشان بهبود پیدا کرد.

تحقیقات تکمیلی نشان داد عسل بهتر از دیفن‌هیدرامین و دکسترومتورفان جواب داده و سرفه‌ها را کمتر می‌کند.

اغلب تحقیقات در این زمینه حول محور مصرف کردن عسل به‌صورت خوراکی است اما تحقیق دیگری در سال 2014 روی حیوانات از طریق استنشاق نشان داد که عسل در کاهش حملات آسمی مؤثر است و درهرحال تحقیقات انسانی بیشتر موردنیاز است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha