سلامت نیوز :نخستین اتوبوس بیمارستان سیار در دانشگاه علوم پزشكی شیراز با حضور فرماندار ، رییس دانشگاه و سایر مسوولان استانی و دانشگاهی راه اندازی شد.

به گزارش وب دا از دانشگاه علوم پزشكی شیراز رییس این دانشگاه گفت : این طرح با مشاركت اداره كل مدیریت بحران استانداری فارس ، مركز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشكی كشور و دانشگاه علوم پزشكی شیراز به بهره برداری رسیده است.

دكتر محمد هادی ایمانیه افزود : این بیمارستان سیار از سازه تركیبی اتوبوس و چادر تشكیل شده است كه به دلیل قدرت انتقال سریع ،‌ انعطاف پذیری در شرایط مختلف جغرافیایی و اقلیمی ، امكان نصب مداوم تجهیزات و به همراه داشتن انبار پشتیبانی با سازه و قابلیت درمان و انتقال بیمار به طور همزمان با توجه به فضای مناسب ، می تواند نقش موثری در بهبود ارایه خدمات در مواقع بحران داشته باشد. وی اظهار داشت : در حال حاضر دو سوم این پروژه تكمیل شده و برای كامل شدن طرح 400 میلیون تومان دیگر مورد نیاز است.

دكتر ایمانیه با اشاره به اینكه تاكنون 600 میلیون تومان صرف این پروژه شده است ،گفت : دانشگاه علوم پزشكی شیراز یك سوم هزینه مورد نیاز باقی مانده را تامین می كند. وی پیشنهاد كرد یك سوم اعتبار مورد نیاز را نیز استانداری و یك سوم دیگر را فرمانداری تامین كند كه این پیشنهاد از طرف مدیر كل بازسازی و فرماندار مورد پذیرش قرار گرفت.

مدیر كل بازسازی ستاد حوادث غیر مترقبه فارس نیز گفت : در اورژانس فارس مدیریتی منسجم و هماهنگ با دانش روز و هماهنگ با كلیه سازمانهای همكار فعال است كه پیشرفتهای خوبی همچون افتتاح طرح اتوبوس بیمارستان سیار داشته اند.

مهندس تقی زاده افزود : امسال بیش از 6 زلزله بالای 5 ریشتری در استان فارس داشته ایم كه اورژانس فارس به خوبی در این حوادث فعالیت كرده است. وی اظهار داشت : ما در استانداری گله و شكایت مردمی از مركز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشكی فارس نداشته ایم كه این مسئله نشان دهنده موفقیت آنها در كارشان است.

رییس مركز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشكی فارس نیز گفت : دانشگاه علوم پزشكی شیراز در كشور نخستین دانشگاهی است كه دارای اتوبوس بیمارستان سیار است و این پروژه با هدف كاهش مرگ و میر ناشی از حوادث با ارایه خدمات درمانی پایه و پیشرفته در فاز حاد بحران در محل حادثه اجرایی شده است. دكتر محمد جواد مرادیان اظهار داشت : اتوبوس بیمارستان سیار در حال حاضر از 2 اتوبوس و یك چادر تشكیل شده كه شامل اتاق عمل ، بخش بستری و ریكاوری است.

دكتر مرادیان افزود : با اجرای این طرح خدمات پایه درمانی در محل حادثه ارایه می شود و همچنین زمانی كه پیش از این از محل انتقال بیمار تا بیمارستان صرف می شد موجب بروز خطرات جبران ناپذیری برای برخی مصدومان بود كه این مشكلات برطرف شده است.

وی با اشاره به اینكه شركت مه شكن سازه اجرای این طرح را به عهده داشته است ، گفت : استقرار در نزدیك ترین مكان ممكن به محل وقوع حادثه ، ارایه خدمات درمانی به عنوان یك واحد درمانی سیار درنقاط مختلف حادثه و امكان جا به جایی تعداد زیادی مصدوم در یك انتقال از ویژگیهای قابل توجه اتوبوس بیمارستان سیار است./126/201/204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha