چهارشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸
کد خبر: 244643

متخصصان مدعی شدند مصرف روزانه یک عدد تخم مرغ می‌تواند فرد را از مراجعه به پزشک بی‌نیاز کند.

توصیه کارشناسان به مصرف روزانه تخم‌مرغ

سلامت نیوز:متخصصان مدعی شدند مصرف روزانه یک عدد تخم مرغ می‌تواند فرد را از مراجعه به پزشک بی‌نیاز کند.

  به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، برای سال‌ها کارشناسان سلامت هشدار داده‌اند که مصرف تخم‌مرغ سطح کلسترول بد خون را افزایش می دهد. هرچند گروهی ازمحققان به تازگی اظهار کرده‌اند که مصرف روزانه یک عدد تخم مرغ خطر ابتلا به بیماری قلبی و سکته مغزی را کاهش می دهد.

 محققان ادعا کرده‌اند افراد بزرگسال در چین که هر روز یک عدد تخم مرغ مصرف کرده‌اند کمتر در معرض ابتلا به بیماری قلبی- عروقی بوده‌اند.

 محققان با مطالعه روی 500 هزار فرد 30 تا 79 ساله در مدت 9 سال نتیجه گرفتند مصرف روزانه تخم مرغ با کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی – عروقی مرتبط است. همچنین خطر سکته مغزی هموراژیک در میان مصرف‌کنندگان تخم مرغ 26 درصد کمتر بوده است. علاوه بر این مصرف روزانه تخم مرغ خطر مرگ بر اثر بیماری‌های قلبی – عروقی را 18 درصد کاهش می دهد.

طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت (WHO) حدود 17.7 میلیون نفر هر ساله به دلیل بیماری‌های قلبی- عروقی فوت می کنند که تقریبا یک سوم تمامی مرگ‌ و میرها در سراسر جهان را شامل می شود. همچنین 80 درصد مرگ و میرهای ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی بر اثر حمله قلبی و سکته مغزی است.

 به گزارش ژاپن تودی، استعمال سیگار، ورزش نکردن و رژیم غذایی ناسالم سرشار از نمک و خودداری از مصرف میوه و سبزیجات تازه این خطر را افزایش می دهد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha