چهارشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷
کد خبر: 244654

بنا به آمارهای انجمن ملی خواب آمریکا دو سوم افراد بالغ در یک نظر سنجی اعلام کرده اند که خواب شبانه آنها کمتر از 7 ساعت است. ولی به هر حال کمبود خواب تنها یکی از عواملی است که احساس نشاط و سرزندگی را در ما، تحت الشعاع قرار می دهد.

5 عادت غلط روزانه، شما را بی انرژی می کند

سلامت نیوز:بنا به آمارهای انجمن ملی خواب آمریکا دو سوم افراد بالغ در یک نظر سنجی اعلام کرده اند که خواب شبانه آنها کمتر از 7 ساعت است. ولی به هر حال کمبود خواب تنها یکی از عواملی است که احساس نشاط و سرزندگی را در ما، تحت الشعاع قرار می دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  آوای سلامت ،اگر شما از افرادی هستید که همیشه احساس کسالت و خستگی می کنید، برخی عادتهای بد، شما را در زمره چنین افرادی قرار داده است.

تنفس نادرست: این تنفس باعث می شود میزان اکسیژن وارد شده به مغز و بدن ما کاهش یابد و احساس خستگی و فرسودگی کنیم. به تنفس خود دقت کنید. زمانی که برای چند ساعت تحرک چندانی نداشته باشید تنفس سطحی به سرعت برایتان به صورت یک عادت در می آید. پس سعی کنیم در حین انجام کارهایی که تحرک چندانی ندارند به خودمان استراحت دهیم و حرکات کششی، راه رفتن و برخی تمرینات تنفسی را که منجر به جریان انداختن اکسیژن در بدنمان می شود را در برنامه خود بگنجانیم.

روی آوردن به غذاهای فراوری شده: هرچند طبخ غذاهای خانگی زمان بر و وقت گیر است ولی در عین حال میزان انرژی دریافتی از این غذاها بیش از چیزیست که تصور می کنیم.

خشم بیش از حد: ماندن در حالت عصبانیت و رها نشدن از استرس نیز یکی از عواملی است که می تواند باعث ایجاد تنش، خستگی و کاهش انرژی روزانه ما شود. پس سعی کنیم به خودمان برای رودررویی با مشکلات عاطفی و احساسی و مواردی که بر اعصاب ما تاثیر مستقیم دارد زمان دهیم و آنها را به نحوی حل کنیم. از جمله می توانیم در موردشان با کسی که به او اعتماد داریم صحبت کنیم یا با موردی که مدتهاست فکر ما را به خود مشغول کرده مواجه شویم و یا راهی برای رها کردن خود از موضوع پیدا کنیم.

اعتیاد به کافئین و نوشیدنی های گازدار: مصرف بیش از حد این نوشیدنی ها شاید باعث احساس سرزندگی موقت شوند اما در عین حال باعث ترشح زیاد آدرنالین و فشار بر روی غدد فوق کلیوی شده و احساس خستگی و بی قراری را به همراه دارد. هرچه اعتیاد ما به مصرف نوشیدنی های کافئین دار بیشتر شود رفته رفته بدن میزان بیشتری برای رفع خستگی طلب می کند و عدم مصرف آن باعث احساس کسالت و بی حوصلگی در ما می شود.

خمیده راه رفتن: این حالت راه رفتن علت اصلی بسیاری از مشکلات سلامتی و خستگی است چون باعث کاهش تحرک در مفاصل و عضلات شده و بدن ما را از انرژی تخلیه می کند. هنگامی که خمیده راه می رویم بدنمان را وادار کردیم که کاری سخت تر از یک راه رفتن ساده را انجام دهد و مسلما سریعتر نیز خسته می شویم. پس صاف و کشیده بایستید و به صحیح نشستن خود نیز توجه خاصی داشته باشید تا از انرژی بیشتر خود در طول روز لذت ببرید.


منبع:yahoohealth

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha