وزیر آموزش و پرورش با اشاره به پیشرفت نظام رتبه‌بندی معلمان گفت: ۷۴۰ هزار معلم تحت پوشش نظام رتبه‌بندی قرار گرفته‌اند.

سلامت نیوز:وزیر آموزش و پرورش با اشاره به پیشرفت نظام رتبه‌بندی معلمان گفت: ۷۴۰ هزار معلم تحت پوشش نظام رتبه‌بندی قرار گرفته‌اند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایران،محمد بطحایی در نشست علنی دیروز در پاسخ به سؤال روح‌الله بابایی صالح ، نماینده بویین زهرا در مجلس توضیح داد: ابتدا از همکارانم در آموزش و پرورش عذرخواهی می‌کنم که موارد مربوط به پرداخت مطالبات و نظام پرداخت در وزارت آموزش و پرورش را رسانه‌ای می‌کنم. این گلایه از بنده از سویی مطرح می‌شود که چرا تنها وضعیت پرداخت آموزش و پرورش رسانه‌ای شده و مثل سایر دستگاهها نیست؟ بنده مجبورم به دلیل پاسخ به این سؤال این مطالب را بگویم.


وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نظام رتبه‌بندی عنوان کرد: در سال 94 مرحله اول نظام رتبه‌بندی آغاز شد و در این مرحله 740 هزار نفر تحت پوشش قرار گرفتند و به طور متوسط 340 هزار تومان به حقوق معلمان افزوده شد.


وی با اشاره به ماده 63 قانون برنامه ششم توسعه گفت: در این قانون نمایندگان دولت را مکلف کردند تا طرحی برای نظام رتبه‌بندی معلمان آماده کنند تا طبق این طرح نظام پرداخت‌ها صورت گیرد در این زمینه پیش‌نویسی آماده و به شورای عالی آموزش ارسال شد، آنجا ایراداتی گرفتند که قرار است در دولت مورد بررسی قرار گیرد و پس از نهایی شدن در وزارت آموزش و پرورش برای بررسی در مجلس ارسال شود، امیدواریم تا قبل از مهرماه تکلیف این موضوع را مشخص کنیم.


بطحایی در خصوص مطالبات معلمان حق التدریس اظهار داشت: مطالبات سال 95 معلمان حق التدریس در آبان 96 تسویه شد و مطالبات سال 96 معلمان اسفندماه سال 96 پرداخت شد.


وی ادامه داد: در خصوص مطالبات معلمان حق التدریس آزاد باید گفت که هر سه ماه یکبار مطالبات آنها پرداخت می‌شد که با همت نمایندگان توانستیم مطالبات آنها را ماهانه پرداخت کنیم بنابراین پرداخت حق التدریسی‌های شاغل و آزاد اندکی بهبود یافته است.


این عضو کابینه دولت دوازدهم با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اظهار داشت: با توجه به اهتمام دولت تاکنون 6 زیرنظام این سند به تصویب رسیده است. انتظار می‌رود تا یک ماه آینده زیرنظام دیگر نیز تصویب شود تا تکلیف آموزش و پرورش برای اجرای این سند مشخص شود.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ایجاد سامانه‌ای در این وزارتخانه گفت: نمایندگان می‌توانند با تلفن همراه خود نحوه اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و میزان پیشرفت آن را دنبال کنند.


بطحایی در خصوص پرداخت اضافه کار به معلمان اظهار داشت: در سال 95 تنها 4 تا 7 ماه اضافه کار به همکاران اداری پرداخت شد که در سال 96 پرداختی بین 10 تا 12 ماه بود و در 11اداره کل 12 ماه اضافه کار پرداخت شد.
وی در ادامه با بیان اینکه سند تحول مهم‌ترین مأموریت وزارت آموزش و پرورش است، عنوان کرد: منظور از این مأموریت عملیاتی کردن برنامه‌های این سند است.


بطحایی افزود: آنچه تاکنون از سند تحول داشتیم بحث‌های مبانی و مفهومی بود و آنچه برای ما تکلیف شده اجرای برنامه‌های سند تحول است که در این راستا 6 زیر نظام داریم و تاکنون 5 زیرنظام نهایی شده و هنوز زیرنظام ششم درباره منابع انسانی نهایی نشده و ماه آینده به اتمام می‌رسد که ایرادات کار در آن اشاره شده و بهبود روش‌های معیشت در آن زیرنظام به تأیید رسیده است.


وزیر آموزش و پرورش در ادامه در خصوص ادامه تحصیل فرهنگیان اظهار داشت: این موضوع مربوط به همه دستگاه‌ها بوده که شورای عالی اداری آن را تصویب کرده است و ما از سازمان استخدامی کشور خواستیم آموزش و پرورش را از این موضوع استثنا کند یعنی افراد فوق دیپلم بتوانند به ادامه تحصیل بپردازند. وی درباره بسته‌های حمایتی که با تأخیر پرداخت مواجه شده، عنوان کرد: تخصیص اردیبهشت ماه را گرفته‌ایم و پرداخت کردیم و امیدواریم تخصیص‌های جدید که 60 میلیارد تومان است پرداخت شود و بتوانیم انجام وظیفه کنیم. وزیر آموزش و پرورش در پایان خاطرنشان کرد: اضافه کار مشمول دیون نیست از این‌رو در سال 96 در امور استان‌ها، اضافه کار 11 استان پرداخت شده است.




۴ میلیون نفر رشته به «پرسش مهر» رئیس‌جمهوری پاسخ دادند

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از شرکت ۴ میلیون و ۹۶۲ هزار و ۶۴۳ نفر رشته در هجدهمین مسابقه «پرسش مهر» رئیس جمهوری خبر داد.  علیرضا کاظمی در جمع خبرنگاران گفت: مهرماه سال گذشته با پرسش رئیس جمهوری مبنی بر «چگونگی تمرین تحمل، اخلاق و ادب» در مدرسه شروع شد. اطلاع‌رسانی از کانال‌های مختلف صورت گرفت و استقبال خوب بوده است.

در مجموع ۴ میلیون و ۹۶۲ هزار و ۶۴۳ نفررشته در ۱۲ رشته شامل شعر، داستان‌نویسی، مقاله پژوهشی، سخنرانی، وب‌نوشت، گرافیک، طراحی، نقاشی، خوشنویسی، فیلم کوتاه، نمایشنامه‌نویسی و سرودهمگانی در پرسش مهر شرکت کردند. وی ادامه داد: براساس گزارش‌های واصله، دومیلیون و ۹۵۵ هزار و ۷۹۹ دانش‌آموز در هجدهمین دوره پرسش مهر شرکت کردند که یک میلیون و ۸۰۰ هزار و ۴۷۸ نفرشان دختر و یک میلیون و ۱۵۵ هزار و ۳۲۱ نفرشان پسر هستند.

همچنین شاهد حضور یک میلیون و ۸۶۸ هزار و ۷۱۶ خانواده در پرسش مهر هجدهم بودیم و در بخش معلمان نیز ۱۳۸ هزار و ۱۲۸ نفر شرکت کردند که ۵۶ هزار و ۸۷۷ نفر مرد و ۸۱ هزار و ۲۵۱ نفر زن بودند. معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در مجموع ۲۸۱۳ اثر به دبیرخانه کشوری پرسش مهر رسید، عنوان کرد: ۲۶۲ اثر از دانش‌آموزان ۲۲ کشور نیز به دبیرخانه پرسش مهر رسیده است. به گفته کاظمی، در اختتامیه کنگره از ۱۸۰ برگزیده تجلیل می‌شود که شامل ۶۷ دانش‌آموز، ۱۰۲ معلم و ۱۱ خانواده است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha