نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفته است که خشونت گفتاری در میان خانواده‌ها رو به افزایش است و هنوز راهکارهای اساسی برای برون رفت از این چالش اجتماعی اتخاذ نشده است.

افزایش خشونت گفتاری در میان خانواده‌های ایرانی

سلامت نیوز: نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفته است که خشونت گفتاری در میان خانواده‌ها رو به افزایش است و هنوز راهکارهای اساسی برای برون رفت از این چالش اجتماعی اتخاذ نشده است.

به گزارش سلامت نیوز،طیبه سیاوشی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به افزایش میزان خشونت در جامعه و ضرورت به سرانجام رسیدن لایحه منع خشونت علیه زنان گفت: مسئولان فرهنگی در کشور باید تلاش کنند، جامعه را از خشونت و مشکلاتی که در پی خشونت خانواده‌ها به وجود آمده است دور کنند اما هنوز راهکارهای اساسی برای برون رفت از این چالش اجتماعی اتخاذ نشده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خشونت گفتاری در میان خانواده‌ها رو به افزایش است، ادامه داد: ما باید جامعه‌ای عاری از خشونت‌های گفتاری و کرداری داشته باشیم چرا که معتقدیم خانواده هسته مقدس جامعه اسلامی است اما اکنون خانواده بسیار آسیب دیده و کارکرد فرهنگی خود را از دست داده است.

وی با اشاره به خلأ قانونی درباره حمایت از زنان گفت: قوانین زیادی درباره زنان داریم اما لایحه منع خشونت علیه زنان به عنوان یکی از لوایح مترقی در کشور ما محسوب می‌شود که می‌تواند خلاءهای قانونی نسبت به زنان را از بین ببرد.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی درخصوص سرنوشت لایحه منع خشونت علیه زنان گفت: هنوز لایحه به مجلس ارسال نشده است و اکنون در اختیار قوه قضاییه قرار دارد تا ابهامات آن برطرف شود. موضوع مهمی که در این لایحه مورد توجه است تعریف خشونت است که تاکنون در قوانین سابقه نداشته است.

این نماینده مجلس با تأکید بر اینکه لایحه منع خشونت علیه زنان نیاز به آموزش و فرهنگ‌سازی دارد، گفت: صرفا با ایجاد قانون نمی‌توان تمامی مسایل زنان را حل کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha