مدیربانک نسوج مرکز تحقیقات پزشکی قانونی با بیان اینکه تاکنون ۴۵۰ نفر رضایت داده‌اند تا جسدشان پس از مرگ به پزشکی قانونی اهدا شود، گفت: میانگین سنی اهداکنندگان جسد از ۱۹ تا حدود ۹۰ سال است. همچنین حدود یک سوم از آنها زن و دو سوم مرد هستند.

تهرانی‌ها رکوردار اهدای جسد

سلامت نیوز:مدیربانک نسوج مرکز تحقیقات پزشکی قانونی با بیان اینکه تاکنون ۴۵۰ نفر رضایت داده‌اند تا جسدشان پس از مرگ به پزشکی قانونی اهدا شود، گفت: میانگین سنی اهداکنندگان جسد از ۱۹ تا حدود ۹۰ سال است. همچنین حدود یک سوم از آنها زن و دو سوم مرد هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا،امین رادمنش (مدیربانک نسوج مرکز تحقیقات پزشکی قانونی)  با اشاره به تعداد افرادی که در پی فراخوان سازمان پزشکی قانونی کشور مبنی براهدای جسد برای استفاده در مراکز آموزشی و دانشگاهی، اعلام رضایت کرده‌اند، گفت: از هفت ماه گذشته تاکنون حدود ۴۵۰ نفر ثبت‌نام کرده‌اند. تعداد زیادی از این افراد از شهر تهران و شهرهای بزرگ بودند و با هماهنگی‌هایی که ایجاد شده بود، این افراد به سازمان پزشکی قانونی مراجعه کرده و نظرشان را محضری کردند.

فوت یک نفر از اهداکنندگان جسد

مدیربانک نسوج مرکز تحقیقات پزشکی قانونی ادامه داد: از مجموع این تعداد تنها یک نفر فوت شده و به دانشگاه منتقل شده است. البته ما خدا را شاکریم افرادی که ثبت‌نام کرده‌اند در صحت و سلامت کامل هستند.این طرح‌ها در دراز مدت نتیجه‌بخش خواهد بود. انتظار ما این است، آمار افرادی که در این مجموعه ثبت‌نام می‌کنند در طولانی مدت افزایش یابد.

مدیربانک نسوج مرکز تحقیقات پزشکی قانونی تصریح کرد: کسانی که متقاضی اهدای جسد هستند می‌توانند با مرکز ما تماس گرفته و اطلاعات خود را ارائه دهند. در شهرهای بزرگ روال بر این اساس است که این افراد پس از ثبت اسامی‌شان در مرکز به دفاتر ثبت اسناد رسمی معرفی می‌شوند و درخواست آنها محضری می‌شود و در بانک اطلاعاتی ما ثبت و ضبط می‌شود. هرچه این بانک بزرگ‌تر باشد، شانس اینکه از میان این افراد نمونه‌های مناسب انتخاب شود، بیشتر می‌شود.

نیاز دانشگاه‌‌ها به جسد برطرف نشده‌است

رادمنش با بیان اینکه همچنان نیاز دانشگاه‌‌ها به جسد برطرف نشده است، خاطرنشان کرد: این طرح برای این است که تمام دانشگاه‌‌ها را به صورت زنجیره‌ای در زیر مجموعه این سازمان داشته باشیم تا بتوانیم به بسیاری از دانشگاه‌ها که به جسد دسترسی ندارند، جسد اهدا کنیم. البته دانشگاه‌های بزرگ یک عده متقاضی به عنوان اهدا کننده جسد دارند و این تقاضا را به دانشگاه‌ها نیز اعلام کرده‌اند.

میانگین سنی اهداکنندگان جسد از ۱۹ تا ۹۰ سال

وی با بیان اینکه در دانشگاه‌های کوچک و در شهرستان‌ها دچار مشکل هستیم، خاطرنشان کرد: روال بر این اساس است که فردی که فرم درخواست را تنظیم و محضری کرده است، اگر در هر نقطه‌ای از ایران فوت کند، از طریق خانواده به مراکز پزشکی قانونی اطلاع داده می‌شود و از آنجا به مجموعه ما منتقل می‌شود و پس از طی مراحلی به ترتیب به دانشگاه‌هایی که در نوبت هستند، ارسال می‌شود.

مدیربانک نسوج مرکز تحقیقات پزشکی قانونی در خصوص افرادی که تاکنون ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: در طول ۹ ماهه گذشته میانگین سنی افراد از ۱۹ تا حدود ۹۰ سال بوده است. همچنین حدود یک سوم از افرادی که ثبت‌نام‌ کرده‌اند زن و دو سوم آنها مرد هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha