معاون بهداشتی وزارت بهداشت گفت: از استاندار تهران و مقامات فرمانداری استان در حوزه بهداشت و درمان توقع و درخواست كمك داریم زیرا خرج كردن در امر بهداشت هزینه نیست بلكه سرمایه‌گذاری به حساب می‌آید و در آینده جزء درآمدها محسوب می‌شود.

به گزارش فارس، علیرضا مصداقی‌نیا در نشست بهینه‌سازی روند اجرایی امور شبكه‌های بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی و ایران سابق پس از ادغام اظهار داشت: از نظر وزارت بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی در سیستم آموزش و پژوهش و بهداشت و درمان كشور سیستم بسیار مهمی محسوب می‌شود. این دانشگاه با توجه به پتانسیل و كیفیتی كه دارد می‌تواند به لحاظ آموزش، درمان و پژوهش و بهداشت در كل كشور ارائه خدمت كند.

مصداقی نیا اظهار داشت: به لحاظ مسائل بهداشتی و درمانی پیش از ادغام دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی با دانشگاه ایران این دانشگاه جزء دانشگاه‌های خوشنام به حساب می‌آمد و با مسئله ادغام اهمیت دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی متعاقباً افزایش پیدا كرده است زیرا در كل كشور دانشگاهی مانند این دانشگاه از لحاظ تحت پوشش قرار دادن جمعیت از لحاظ بهداشت و درمان نداریم.

وی بیان كرد: وظیفه ما همكاری با دانشگاه‌ها است و اگر به خاطر آنها فعالیت نكنیم حضور ما ملغی به حساب می‌آید. نكته مهم در این است كه از استاندار تهران و مقامات فرمانداری استان درخواست و توقع زیادی در راستای كمك به مسائل بهداشت و درمان داریم زیرا خرج كردن در امر بهداشت هزینه نیست بلكه سرمایه‌گذاری است و در آینده جزء درآمد ما محسوب خواهد شد.

معاون درمان وزارت بهداشت خاطر نشان كرد: پس از ادغام این دو دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی و ایران بر حسب تحت پوشش قراردادن جمعیت وسیع تهران بار بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی افزایش پیدا كرد و متعاقباً وزارت بهداشت نیز تا حد مقدورات وظیفه رفع مشكلات این دانشگاه را دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha