شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵
کد خبر: 244770

یک مطالعه جدید نشان داده است که وقتی سطح کلسترول کاهش می یابد، ایمونوتراپی سرطان موثرتر می شود. ایمونوتراپی یک روش نسبتا جدید اما موفق برای درمان سرطان است. این سیستم از سیستم ایمنی خود بدن برای مبارزه با سلولهای سرطانی استفاده می کند.

با کاهش کلسترول سیستم درمانی سرطان بالا می رود

سلامت نیوز: یک مطالعه جدید نشان داده است که وقتی سطح کلسترول کاهش می یابد، ایمونوتراپی سرطان موثرتر می شود. ایمونوتراپی یک روش نسبتا جدید اما موفق برای درمان سرطان است. این سیستم از سیستم ایمنی خود بدن برای مبارزه با سلولهای سرطانی استفاده می کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، دانشمندان در حال حاضر در حال بررسی طیف وسیعی از ایمنوتراپی هستند که در آن از تاکتیک های گوناگون استفاده می کنند. بعضی از این تاکتیک ها برای تقویت پاسخ ایمنی طبیعی بدن به سلول های سرطانی کار می کنند و این به عنوان ایمنی منفعل شناخته می شود. دیگر نسخه ها، سیستم ایمنی بدن را به طور مستقیم جهت حمله به پروتئین های خاصی در سلول های سرطانی هدایت می کنند و این به عنوان ایمنی درمانی فعال شناخته می شود.

یکی از انواع ایمنی منفعل، انتقال سلول گیرنده T در نوع خاصی از سرطان به بیمار است. دکتر چینگ یی و همکارانش، از موسسه تحقیقات کلینیک لرنر در اوهایو، به بررسی نقش مهم و موفقیت آمیز کلسترول در انتقال سلول T می پردازند.

آنها یک زیرمجموعه خاص از سلول T – سلول Tc9 – که نسبت به دیگر سلول ها خواص ضد سرطانی بیشتری داشت، شناسایی کردند. آنها درادامه تحقیقاتشان دریافتند که سلول های Tc9 حاوی کلسترول مضر هستند.

برای بررسی، آنها داروهای کاهش دهنده کلسترول را به سلولهای سرطانی اضافه کردند. همانطور که انتظار می رفت، این امر به تغییر مسیرهای ضد سرطان تبدیل شد.

در بخش دوم مطالعه، آنها از یک مدل حامل تومور استفاده کردند و متوجه شدند که وقتی سطح کلسترول قبل از شروع ایمونوتراپی کاهش می یابد، اثرات ضد تومور آن بیشتر می شود. آنها کلسترول را به عنوان یک تنظیم کننده حیاتی و متمایز بر روی عملکرد سلول Tc9 می دانند.

منبع: www.medicalnews

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha