شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴

سنگ کار جوان که درجریان اختلافات خانوادگی مرتکب قتل یک پسر جوان شده بود در دادگاه به مرگ محکوم شد اما توانست با جلب رضایت خانواده مقتول از قصاص نجات پیدا کند و هفته پیش در شعبه دوم دادگاه کیفری تهران در برابر قضات ایستاد تا این بار از نظر جنبه عمومی جرم محاکمه شود.

بازگشت مرد اعدامی از چوبه مرگ

سلامت نیوز:سنگ کار جوان که درجریان اختلافات خانوادگی مرتکب قتل یک پسر جوان شده بود در دادگاه به مرگ محکوم شد اما توانست با جلب رضایت خانواده مقتول از قصاص نجات پیدا کند و هفته پیش در شعبه دوم دادگاه کیفری تهران در برابر قضات ایستاد تا این بار از نظر جنبه عمومی جرم محاکمه شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایران، آذر سال 91 این جوان 21 ساله در بومهن طی یک درگیری با ضربه چاقو باعث قتل پسر جوانی به‌ نام هادی شد و پس‌از دستگیری دادگاه او را به قصاص محکوم کرد. این حکم در دیوان عالی کشور تأیید شد اما وی توانست با پرداخت دیه رضایت اولیای دم را جلب و از اعدام نجات پیدا کند.وی به قضات دادگاه گفته بود: من سنگ کارهستم و با شوهرخواهرم به نام برات همکار بودم و گاهی او با من درددل می‌کرد.

برات یک روز به من گفت: شوهرخواهرش به نام اسماعیل با خواهرش الهه اختلاف دارد و به هر بهانه‌ای کتکش می‌زند. به‌خاطر اینکه برات از من برای نجات خواهرش تقاضای کمک کرده بود من و او برای حل اختلاف خانوادگی خواهرش به خانه‌شان رفتیم و ضمن صحبت، الهه تأیید کرد که طلاق می‌خواهد. ما در حال صحبت بودیم که یکباره برادرهای اسماعیل سر رسیدند و با چوب و چماق به ما حمله کردند.
من هم برای دفاع از خودم و دوستم برات ناچار شدم چاقو بکشم و در جریان آن دعوا نمی‌دانم چطور شد که چاقو به شکم یکی از برادرهای اسماعیل فرو رفت.
این محکوم به مرگ که با پرداخت دیه و رضایت خانواده مقتول از قصاص نجات یافته بود روز گذشته از لحاظ جنبه عمومی جرم در برابر قضات دادگاه کیفری ایستاد و در پایان محاکمه، قضات وی را به 6 سال زندان با احتساب روزهای بازداشت محکوم کردند تا بزودی آزاد شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha