شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹

سارق حرفه‌ای که با همدستی برادرش اقدام به سرقت از اتباع کشورهای خارجی می‌کرد، دستگیر شد. به گزارش خبرنگار ما، پرونده‌ای تحت عنوان «سرقت به شیوه غصب عناوین» روز 22 اردیبهشت از کلانتری دولت‌آباد به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد.

سرقت دلار در پوشش مأمور

سلامت نیوز: سارق حرفه‌ای که با همدستی برادرش اقدام به سرقت از اتباع کشورهای خارجی می‌کرد، دستگیر شد. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شرق ، پرونده‌ای تحت عنوان «سرقت به شیوه غصب عناوین» روز 22 اردیبهشت از کلانتری دولت‌آباد به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد.

شاکی پرونده عنوان کرده بود سارقان تحت عنوان مأمور یکی از وزارتخانه‌های دولتی و با استفاده از یک دستگاه خودروی پراید سفیدرنگ اقدام به سرقت مبلغ چهار هزارو 500 دلار از وی کردند.

  مال‌باخته که از اتباع یکی از کشورهای همسایه است، پس از حضور در پلیس آگاهی در اظهارات خود به کارآگاهان توضیح داد: «در منطقه دولت‌آباد- خیابان قدس در حال تردد بودم که یک خودروی پراید سفیدرنگ با دو سرنشین، درحالی‌که شیشه‌های آن دودی بود جلوی من ایستاد؛ یک نفر از ماشین پیاده شد و درحالی‌که کاملا بر زبان عربی مسلط بود، خودش را به‌عنوان مأمور یکی از وزاتخانه‌ها معرفی کرد.

او به این بهانه که پول‌های همراهم احتمالا جعلی  است، از من خواست اسکناس‌ها را برای بررسی در اختیارش قرار دهم. با توجه به ظاهر این شخص و همچنین خودرو آنها که تجهیزات پلیسی از قبیل چراغ LED و... روی آن نصب شده بود، به آنها اعتماد کردم و بسته دلارهای همراه خود را در اختیار این شخص گذاشتم. این فرد در کمتر از یک دقیقه تمامی پول‌ها را بررسی کرد و گفت اسکناس‌ها واقعی است.

سپس بلافاصله سوار ماشین شد و همراه نفر دوم که راننده بود، به‌سرعت از محل دور شدند. پس از آن با شمارش دقیق پول‌ها متوجه شدم مبلغ چهار هزارو 500 دلار از من سرقت شده و درواقع این افراد به شیوه کف‌زنی اقدام به سرقت کردند». کارآگاهان با توجه به شیوه و شگرد سرقت، اطمینان یافتند دزدی از سوی یکی از سارقان حرفه‌ای از طایفه فیوج انجام شده است.

در ادامه، کارآگاهان با انجام چهره‌نگاری و بهره‌گیری از سوابق مجرمان طایفه فیوج، موفق به شناسایی یکی از مجرمان سابقه‌دار طایفه فیوج به نام «یحیی. ب» (27ساله) شدند که از سال 1385 تاکنون بارها به اتهام ارتکاب جرائم مختلف «مشارکت در سرقت»، «جعل گذرنامه»، «غصب عناوین دولتی»، «کف‌زنی»، «سرقت چک‌های بین‌بانکی» و «خروج غیرمجاز از کشور» دستگیر و روانه زندان شده و حتی یک بار نیز در کشور ترکیه به اتهام سرقت دستگیر شده و مدتی را در زندان سپری کرده بود.


با شناسایی تصویر «یحیی» از سوی مال‌باخته، کارآگاهان مخفیگاه او را در شهرستان شهریار- منطقه وائین پیدا کردند. سپس با اخذ نیابت قضائی به این شهرستان رفتند و موفق به دستگیری متهم شدند.
«یحیی» در اظهاراتش صراحتا به سرقت‌های متعدد از اتباع کشورهای خارجی اعتراف کرد و گفت برادرش به نام فرید (30ساله) نیز در سرقت‌ها همراه او بود. با شناسایی «فرید» به‌عنوان دومین متهم پرونده، کارآگاهان در تحقیقات تکمیلی اطلاع پیدا کردند فرید به قصد سرقت از کشور خارج شده و قرار بود تا احسان نیز در چند روز آینده به او ملحق شود که قبل از خروج از کشور دستگیر شد.  


سرهنگ کارآگاه کرم یوسف‌وند، رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، درباره این پرونده گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم به سرقت‌های تحت پوشش عناوین دولتی به‌ویژه سرقت از اتباع سایر کشورها، شناسایی تعدادی از شکات و مال‌باختگان و به‌منظور شناسایی دیگر جرائم ارتکابی متهم هماهنگی لازم با بازپرس شعبه چهارم دادسرای عمومی و انقلاب شهرری برای انتشار بدون پوشش تصویر متهم انجام شده است و از مال‌باختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شده‌اند، دعوت می‌شود برای پیگیری شکایات خود به این پایگاه واقع در شهرری- خیابان آستانه مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha