تعدادی از اعضای شورای شهر تهران با همراهی نماینده مجلس از داروخانه 13 آبان بازدید کرده و به بررسی مشکلات این داروخانه پرداختند.

دود خدمات غیر ضروری پزشکی به چشم داروخانه‌ها می‌رود

سلامت نیوز:تعدادی از اعضای شورای شهر تهران با همراهی نماینده مجلس از داروخانه 13 آبان بازدید کرده و به بررسی مشکلات این داروخانه پرداختند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، صبح امروز تعدادی از اعضای شورای شهر تهران به همراه محمدی نماینده مردم تهران در مجلس از داروخانه 13 آبان بازدید کردند و غلامی مدیر داروخانه 13 آبان با بیان اینکه 20 درصد داروهای تخصصی و فوق تخصصی کشور توسط این داروخانه توزیع می‌شود، گفت: از سال 59 مجموعه داروخانه‌های تحت نظارت دانشکده داروسازی فعالیت خود را آغاز کرده و سالانه 120 دانشجو در دانشگاه داروسازی و 50 دانشجو نیز در پردیس بین‌المللی جذب و تحت آموزش قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به پدیده قاچاق و خرید و فروش دارو گفت: داروهایی که در بازار سیاه رد و بدل می‌شود داروهایی هستند که قاچاقچی یا ... دارو را از مردم می‌خرد و تا به حال 20 نامه به سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف نظامی و امنیتی نوشته‌ایم که نسبت به ساماندهی و جمع‌آوری این قاچاقچیان اقدام کنند.

محمدی با اشاره به پدیده خرید و فروش دارو در ناصرخسرو گفت: افرادی که برای خرید یا فروش دارو به ناصرخسرو می‌روند به دنبال داروهای رسمی نیستند و به همین دلیل چون نمی‌توانند این داروها را از چرخه رسمی تهیه کنند به بازار سیاه می‌روند.

وی با بیان اینکه سالانه حدود 30 هزار تماس با این داروخانه گرفته می‌شود، گفت: تامین اجتماعی 55 درصد خدمات ما را پوشش می‌دهد.

محمدی با بیان اینکه در سال 96 بدهی تامین اجتماعی با 14 ماه تأخیر به عدد 205 میلیارد تومان رسید، گفت: همچنین 22 میلیارد تومان طلب از بیمه خدمات درمانی داریم که مجموعا میزان طلب ما 229 میلیارد تومان می‌شود.

وی با بیان اینکه داروخانه 13 آبان با 85 شرکت داروساز کار می‌کند، گفت: متاسفانه چهار شرکت، ما را در لیست سیاه قرار داده و شش شرکت بزرگ نیز ما را در آستانه ورود به لیست سیاه قرار داده است که امیدواریم با دریافت طلب‌هایمان این مشکلات نیز مرتفع شود.

به گزارش ایسنا، غفوری قائم مقام منطقه 6 نیز با بیان اینکه شهرداری تهران 11 میلیارد تومان از داروخانه 13 آبان طلب دارد، گفت: 40 بیمارستان و مرکز آموزشی در منطقه 6 قرار دارد که بر همین اساس ما خدمات ویژه‌ای را به آنها ارائه می‌کنیم.

وی با بیان اینکه هماهنگی خوبی میان شهرداری تهران و مجموعه بیمارستان‌ها و داروخانه‌ها وجود دارد، گفت: یکی از درخواست‌های داروخانه 13 آبان نصب پله برقی برای تردد راحت مراجعین بود که خوشبختانه عرصه پل نصب شده و در حال برگزاری مناقصه برای انتخاب پیمانکار هستیم که این مسئله نیز به زودی رفع می‌شود؛ اما باید عرض کنم که هماهنگی خوبی بین شهرداری و داروخانه 13 آبان وجود دارد.

خلیل آبادی عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه یکی از وظایف شورای شهر توجه به بهداشت و سلامت شهروندان است، گفت: در چارچوب مدیریت یکپارچه شهری، هدایت مسائل بهداشتی و درمانی شهر بر عهده پارلمان محلی است اما از آنجایی که در کشور ما هنوز مدیریت یکپارچه شهری اعمال نشده ارتباطات ما با سایر بخش‌ها تعاملی است.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران بیشترین همکاری را با داروخانه 13 آبان داشته است، گفت: در امر توسعه و ارائه خدمات هماهنگی خوبی وجود دارد و امیدواریم بتوانیم رضایتمندی مردم را جلب کنیم؛ چرا که مراجعین این داروخانه بسیار خاص هستند و باید به این داروخانه کمک شود که هر چه سریعتر بتواند به مردم رسیدگی کند.

همچنین ناهید خداکرمی رئیس کمیته سلامت شورای شهر نیز با بیان اینکه شهرداری به تامین اجتماعی بدهی دارد و داروخانه 13 آبان نیز از تامین اجتماعی طلب دارد، گفت: می‌بینید که این یک سیکل به هم پیوسته است و اگر سازمانی کار خود را به خوبی انجام ندهد این چرخه دچار مشکل می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران 52 هزار میلیارد تومان بدهی دارد و پولی که از کارکنان خود بابت حق بیمه کم کرده را به جای آنکه به تامین اجتماعی دهد، صرف امور دیگر کرده است، گفت: امیدواریم شهرداری در بازپرداخت بدهی‌ها، تأمین اجتماعی را در اولویت قرار دهد. چرا که بیمه‌ها زیر فشار طرح تحول سلامت نیز هستند و اگر به آنها کمک نشود نمی‌توانند سرپا باشند.

دود خدمات غیر ضروری پزشکی به چشم داروخانه‌ها می‌رود

وی با بیان اینکه امیدواریم مجلس نیز به بیمه‌ها کمک کند، گفت: یکی از مشکلات اصلی بیمه‌ها خدمات غیرضروری پزشکی است که متاسفانه در کشور ما نیز به وفور دیده می‌شود که سونوگرافی، پروتزهای غیرحیاتی و ... به وفور برای بیمار تجویز می‌شود که کمر بیمه زیر این حجم خم می‌شود و امیدواریم همه به سمت انضباط تقاضای خدمات پزشکی برویم. چرا که اگر این اتفاق نیفتد دود آن به چشم داروخانه‌ها می‌رود. چرا که بیمه‌ها پولی برایشان باقی نمی‌ماند که با داروخانه‌ها تسویه کنند.
محمدی نماینده مردم تهران در مجلس نیز با بیان اینکه طرح تحول سلامت، تحول اساسی ایجاد کرده و نگرانی‌های مردم را کم کرده است، گفت: با این حال برخی هم معتقدند که مطالعه کافی و لازم در این زمینه صورت نگرفته و به همین دلیل است که بلافاصله با اجرای این طرح هزینه درمان افزایش یافت که باید مطالعات گسترده‌ای در این زمینه صورت گیرد تا نگرانی‌ها هر چه سریعتر مرتفع شود.

وی با بیان اینکه جلسات متعددی را با وزیر بهداشت و وزیر رفاه برای حل مشکلات بیمه‌ها برگزار کردیم، گفت: در حال مذاکره و بررسی هستیم تا موانع موجود حل شود و هزینه درمان کم شده و مشکلات حل شود.

در ادامه اعضای شورای شهر تهران از قسمت‌های مختلف داروخانه 13 آبان بازدید و پای درد دل مردم نشستند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha