سلامت نیوز :متخصص گوش، حلق و بینی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی تهران گفت: وضعیت سلامتی كودكانی كه در ادامه سرماخوردگی دچار علایمی مانند مشكلات تنفسی و اختلال در بلع می شوند، بسیار خطرناك است.
 
علی گلجانیان تبریزی در گفت و گو با ایرنا افزود: علایمی مانند تغییر و خشن بودن صدا، اختلال تنفسی و اختلال در بلع از علایم بیماری لارنژیت به شمار می رود كه در ادامه منجر به سرماخوردگی در كودك می شود.
وی با اشاره به این كه پس از مشاهده این علائم، كودك باید برای درمان به اوژانس منتقل شود، گفت: در این نوع بیماری حنجره كودك ملتهب شده و خوردن و آشامیدن و تنفس برای او مشكل می شود.
این استاد دانشگاه گفت: این بیماری در كودكان به نام خروسك نیز شناخته شده و به طور معمول خودبخود رفع می شود اما گاهی نیز شدت می یابد كه حتما باید به پزشك متخصص مراجعه شود.
وی افزود: خطرناك ترین وضعیت این بیماری زمانی است كه كودك در حالت درازكش به سختی قادر به نفس كشیدن است.
این پزشك متخصص گفت: در بزرگسالان مشكلات بلع (عمل فروبردن غذا از دهان به مری) كمتر است و بیشتر اختلالات صوتی مشاهده می شود.
تبریزی افزود: مبتلایان به التهاب حنجره تا حد امكان نباید صحبت كنند چرا كه حتی صحبت كردن با صدای آهسته به حنجره فشار می آورد.
وی اظهار داشت: اینگونه بیماران باید مایعات فراوانی بنوشند و از مصرف خوراكی های محرك مانند ادویه، نوشابه، سوسیس و كالباس و ترشی ها خودداری كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha