رفتارهای پرخطر جنسی هم ممکن است منجر به انتقال بیماری جنسی شوند از این رو باید در موارد گفته شده در مقاله مراقبت بیشتری انجام دهید.

6 روش انتقال بیماری های جنسی بدون داشتن رابطه جنسی

سلامت نیوز: رفتارهای پرخطر جنسی هم ممکن است منجر به انتقال بیماری جنسی شوند از این رو باید در موارد گفته شده در مقاله مراقبت بیشتری انجام دهید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت سیمرغ، حتما با بیماری های جنسی STD آشنایی دارید. اولین تصوری که با شنیدن نام این بیماری در ذهنتان می آید این است که از طریق تماس جنسی منتقل می شود ولی رفتارهای پرخطر غیر جنسی هم می تواند باعث انتقال این بیماری ها شود.

به گفته دکتر کریستین جانسون Christine Johnston، متخصص بیماری هرپس یا تبخال تناسلی و استادیار دانشکده بیماری های عفونی داشنگاه واشنگتن، مراجعین من همیشه می پرسند که آیا احتمال انتقال هرپس از طریق وان حمام یا توالت فرنگی هتل وجود دارد؟ نکته اصلی این است که بدانید ویروس هرپس و  بسیاری از بیماری های جنسی دیگر در فضای باز زنده نمی ماند.

در واقع برخلاق میکروب های سرماخوردگی و آنفولانزا، اکثر ویروس های STD بلافاصله بعد از خروج از بدن می میرند به همین دلیل خطر ابتلا به بیماری های مقاربتی در خارج از تاق خواب بسیار کم است. اما صفر نیست.

در این مقاله تمام راه های انتقال بیماری های جنسی بدون دخول را برای شما بازگو می کنیم.


انتقال بیماری های جنسی با رابطه جنسی دهانی

رابطه اورال هم یک رابطه جنسی محسوب می شود. هرپس Herpes، سفلیس syphilis، گنوره gonorrhea و سایر بیماری های جنسی با رابطه دهانی هم منتقل می شوند. چه گیرنده باشید چه دهنده.

مطالعات نشان داده اند که خطر ابتلا به ایدز از طریق رابطه دهانی بسیار کمتر از رابطه مقعدی یا واژنی است. یکی از روش های پیشگیری از انتقال این بیماری ها استفاده از کاندوم است.


انتقال بیماری های جنسی با استفاده از تیغ مشترک

پاتوژن بیماری های جنسی که در خون وجوددارند از جمله ویروس ایدز و هپاتیت سی از طریق تیغ منتقل می شوند. البته آمار ارائه شده در این زمینه بسیار کم است ولی بهتر است احتیاط نمایید.


انتقال بیماری های جنسی با تاتو یا خالکوبی

اگر مرکزی که تاتو انجام می دهد تمام مقررات بهداشتی را رعایت نمایند خطری برای شما وجود نخواهد داشت ولی اگر بدون رعایت موازین بهداشتی تاتوو خالکوبی انجام دهند امکان انتقال ایدز و هپاتیت سی از سوزن های آلوده وجود دارد.


انتقال بیماری های جنسی با استفاده از سرنگ مشترک

افرادی که از سرنگ مشترک برای تزریق های داخل وریدی یا سایر موارد استفاده می کنندف دو برابر بیشتر از دیگران در معرض خطر ابتلا به بیماری های جنسی هستند.


انتقال بیماری های جنسی با بوسیدن

اگر چه تبخال تناسلی نوع simplex 1 ( تبخال دهانی ) به عنوان بیماری جنسی خطرناکی شناخته نمی شود ولی از طریق بوسیدن قابل انتقال است. اگر شما و شریکتان اطراف دهانتان ترک یا زخمی مشاهده می کنید ممکن است به بیماری جنسی مبتلا شده باشید.


انتقال بیماری های جنسی با ترشحات جنسی

حتی اگر بدون دخول یا بیرون آوردن لباس زیر فقط اندام هایتان را به هم نزدیک کنید، ترشحات جنسی که لباس زیرتان را خیس کرده اند می تواند منجر به انتقال بیماری  جنسی شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha