شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۷
کد خبر: 244804

جانشین محیط زیست شهرستان فریدونکنار و بابلسرگفت: فاضلاب صنعتی در محل دفن دپوی زباله فریدونکنار تخلیه می شود.

خزر با فاضلاب تغذیه می‌شود

سلامت نیوز:جانشین محیط زیست شهرستان فریدونکنار و بابلسرگفت: فاضلاب صنعتی در محل دفن دپوی زباله فریدونکنار تخلیه می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، رحمت الله آقاجانی، جانشین محیط زیست شهرستان فریدونکنار و بابلسر در کارگروه سلامت فریدونکنار با اشاره به این که از محل دفن زباله فریدونکنار باید بازدید هفتگی صورت می‌گیرد، اظهار کرد: زباله‌ها در فریدونکنار بر خلاف شهر بابلسر پراکنده هستند و هیچ گونه نظارتی بر روی آن‌ها نمی شود و آهک‌پاشی به صورت منظم صورت نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه فاضلاب صنعتی در محل دفن دپوی زباله فریدونکنار تخلیه می شود، تصریح کرد: فاضلاب پارک لاله به برکه تبدیل شده و میکروبی است و نیاز به کار اساسی دارد.

جانشین محیط زیست شهرستان فریدونکنار و بابلسر افزود: در محل دپوی زباله فریدونکنار هیچ نگهبانی در بازدیدها حضور نداشته و مردم زباله را به صورت مستقیم در آنجا تخلیه می‌کنند.

هادی محمدی، نماینده شهرداری فریدونکنار نیز در این جلسه با اشاره به اینکه به صورت هفتگی آهک‌پاشی در سطح شهرستان انجام می‌شود و نگهبان به صورت مستمر در محل دپوی زباله حضور دارد، گفت: اگر کارشناسان محیط زیست مدعی هستند که نگهبان محل دپوی زباله حضور ندارد بلافاصله با شهرداری تماس بگیرد.

بخشی از فاضلاب فریدونکنار به دریا می ریزد

محمد نصرتی، رئیس شبکه بهداشت و درمان فریدونکنار نیز در این جلسه تصریح کرد: بخشی از فاضلاب‌های این شهرستان به سمت دریا می‌ریزد که باید آهک ‌پاشی مناسب صورت گیرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان فریدونکنار با اشاره به اینکه فریدونکنار در ورزش همگانی فعالیت مناسبی ندارد، خاطرنشان کرد: برخی از آشپزخانه‌های فریدونکنار که اقدام به عرضه آش و شامی در ماه رمضان می کنند دارای مجوز هستند و جلوی عرضه افرادی که مجوز ندارند گرفته شود.

ناصر دستوریان رئیس اداره دامپزشکی شهرستان‌های فریدونکنار و بابلسر نیز در این نشست با اشاره به وجود تب کنگو در کشور، با بیان اینکه راه پیشگیری این بیماری بسیار آسان اما درمان آن دشوار است، اظهار کرد: عامل این بیماری کنه است و به دلیل گرما و خشکسالی این بیماری شیوع پیدا می کند و احتمال دارد به این منطقه نیز سرایت کند.

وی با بیان اینکه بیماری تب کنگو بسیار خطرناک است، تصریح کرد: اگر گوشت قرمز مبتلا به این بیماری را به مدت 24 ساعت در یخچال نگهداری کنیم این بیماری از بین می رود.

دستوریان در ادامه و در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عرضه مرغ زنده در برخی واحدهای فروش، اظهار کرد: این موضوع به یک دغدغه چند ساله تبدیل شده است و اتحادیه قصابان نیز از سال گذشته برای پلمپ آن نامه‌نگاری کرد، اما کار مناسبی صورت نگرفت.

وی با بیان اینکه با وجود این که قوانین در این زمینه کاملا مشخص است اما جریمه بسیار کمی دارد، تاکید کرد: اماکن باید واحدهای عرضه مرغ زنده را پلمب کند و در این راستا بازدید مشترک نیز گذاشته شد، اما اماکن پای کار نیامد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha