شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۷
کد خبر: 244815

علی‌محمد شاعری خشکسالی مداوم، پسروی آب دریای خزر و بحران آب در مازندران را از دلایل اصلی خشک شدن تالاب بین‌المللی میانکاله برشمرد.

تالاب «میانکاله» در حال خشک شدن است

سلامت نیوز: علی‌محمد شاعری خشکسالی مداوم، پسروی آب دریای خزر و بحران آب در مازندران را از دلایل اصلی خشک شدن تالاب بین‌المللی میانکاله برشمرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اعتماد، وی لایروبی کانال‌های بالادست میانکاله، مدیریت مصرف آب در حوزه‌های بالادست و اختصاص بخشی از آب سد گلورد و روان‌آب‌های بالای حوزه میانکاله را باعث احیای تالاب بین‌المللی میانکاله دانست.

نماینده مردم بهشهر،‌ نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی افزود: وجود آب و هوای مدیترانه‌ای، گردشگاه طبیعی و بی‌نظیر میانکاله را به یکی از مهم‌ترین زیستگاه‌های پرندگان مهاجر تبدیل کرده است و احیای تالاب بین‌المللی میانکاله که ثبت کنوانسیون رامسر است، نیازمند حمایت جدی استانی و ملی و سازمان محیط زیست است تا سرنوشتی مشابه دریاچه ارومیه مبتلا نشود.

کارشناسان محیط زیست، خشکی بخشی از تالاب میانکاله در 40 سال گذشته را سبب از بین رفتن گونه عدسک آبی، سرخس آبی، جانورهای ریز درون آبزی و پلانگتون‌ها و میکروارگانیزم‌های تالابی برشمردند.

تالاب بین‌المللی میانکاله به عنوان پناهگاه حیات وحش با مساحتی حدود 68 هزار و 800 هکتار از دو زیستگاه آبی و خشکی تشکیل شده که 45 هزار هکتار آن تالاب میانکاله و 23 هزار و 800 هکتار آن از اراضی خشکی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha