سلامت نیوز : با افزایش نگرانی چین از ناكامی برنامه‌هایش در كمك به ترك سیگار توسط 300 میلیون سیگاری این كشور مقام‌های چینی دستور محدودیت نمایش استفاده از سیگار در فیلم‌ها و برنامه های تلویزیونی را داده‌اند.

به گزارش فارس، اداره نظارت بر رسانه، فیلم و تلویزیون چین دستور كنترل شدید صحنه‌های استفاده از سیگار و ممنوعیت حضور اطفال در اینچنین صحنه‌هایی را صادر كرده است.

بر اساس دستورالعمل‌های جدید این نهاد شركت‌های سیگار از حضور در فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی ممنوع بوده و نمایش این صحنه‌ها نیز باید تا جای ممكن كوتاه شود.

بر اساس نظرسنجی‌های شینهوا از 11 هزار دانش آموز دوره متوسطه در پكن حدود 33 درصد بعد از دیدن صحنه سیگار كشیدن بازیگران در تلویزیون از تمایل خود برای امتحان كردن سیگار خبر داده‌اند.

به نوشته خبرگزاری فرانسه دخانیات مهمترین عامل مرگ و میر در چین (بزرگترین تولید كننده و مصرف كننده توتون و تنباكو) است و سیگار و دودش هزینه‌های زیادی را به بهداشت این كشور تحمیل می‌كند.

ماه گذشته كارشناسان چینی و خارجی در گزارشی مشترك اعلام كردند كه میزان مرگ و میر ناشی از دخانیات تا سال 2030 در پرجمعیت ترین كشور جهان 3 برابر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha