حتی گرمای هوا هم شما را از گرفتگی بینی و التهاب دردناک گلو نجات نداده؟ صدایتان گرفته، از بینی‌تان آب می‌چکد و چشم‌هایتان قرمز شده؟ بعید است که در این هوا، سرما خورده ‌باشید.

آلرژی بیدارکن‌ها

سلامت نیوز: حتی گرمای هوا هم شما را از گرفتگی بینی و التهاب دردناک گلو نجات نداده؟ صدایتان گرفته، از بینی‌تان آب می‌چکد و چشم‌هایتان قرمز شده؟ بعید است که در این هوا، سرما خورده ‌باشید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه آتیه نو، شاید شما هم یکی از قربانیان بی‌شمار آلرژی فصلی هستید که به‌دلیل بی‌خبر بودن از دلیل حساسیت‌تان، در حذف آن از زندگی‌تان ناتوان مانده‌اید.

عشق میوه‌اید؟
نکند شما هم به یکی از سبزیجات یا میوه‌های این فصل حساسیت دارید؟ شاید هلو، سیب، گیلاس یا حتی نخودفرنگی که میل می‌کنید، زمینه را برای خارش پوست و گرفتگی گلویتان فراهم می‌کند. توصیه می‌کنیم از امروز، یک دفتر بردارید و لیست همه خوراکی‌هایی که از لحظه بیداری تا شب مصرف می‌کنید را در آن بنویسید. به حافظه‌تان اعتماد نکنید! ممکن است شما به همان خوراکی کوچکی که مصرفش را فراموش کرده‌اید، حساسیت داشته باشید.
 
چای بابونه دم می‌کنید؟
تنها خوراکی‌هایی که می‌خورید، نمی‌توانند زمینه‌ساز حساسیت باشند. شاید شما به دمنوش طبیعی و پرخاصیتی که هر روز می‌نوشید آلرژی دارید. حساسیت‌داشتن به گیاهان دارویی، مشکل شایعی است که ممکن است تا امروز از وجودش بی‌خبر مانده باشید.
 
سوسک کابینت دارید؟
زندگی در کنار حشرات موذی یا حتی برخی از حیوانات، می‌تواند زمینه را برای تشدید نشانه‌های حساسیت در بدن شما فراهم کند. برخی از افراد به سوسک‌های ریز آشپزخانه حساسیت دارند و برخی حتی در صورت وجود ردپای سوسک حمام در خانه، دچار عود آلرژی می‌شوند. بدن برخی توان تحمل حضور موش در چند متری را ندارد و بعضی‌های دیگر به پشم، پر یا حتی پنبه بالشت‌شان آلرژی نشان می‌دهند.
 
حامله‌اید؟
بسیاری از خانم‌های باردار در ماه‌های انتظارشان، نشانه‌هایی شبیه آلرژی را در خود مشاهده می‌کنند. این نشانه‌ها که عموما حاصل تغییرات هورمونی در بدن مادران هستند، معمولا حدود دو هفته پس از زایمان از بین می‌روند. اما اگر به چنین مشکلاتی دچار شده‌اید و حتی در یک‌سالگی فرزندتان هم از علائم آلرژی که در بارداری سراغتان آماده بود خلاص نشده‌اید، حتما سراغ متخصصان بروید.
 
کتابخانه بزرگی دارید؟
تعجب نکنید! کتابخانه ارزشمند و بزرگ شما هم می‌تواند آلرژی‌آور باشد. درست در شرایطی که هوای خانه به‌خاطر آشپزی یا روشن‌کردن کولرآبی مرطوب است، قارچ‌ها می‌توانند لابه‌لای صفحات کتاب‌هایتان خانه کنند و بدون آنکه ببینید، ذرات معلق در هوای خود را به بدن شما برسانند.
 
هر روز بینی‌تان را می‌شویید؟
شستن هر روزه بینی با آب نمک یا استفاده مداوم از اسپری‌های شوینده بینی، احتمال دچارشدن شما به آلرژی مزمن را بیشتر می‌کند. در شرایطی که بافت‌های بینی شما حساس شده‌اند، هر عامل آلرژی‌زای ساده‌ای را به بدنتان راه می‌‍‌دهند و آلرژی با شدتی بیش از پیش، سلامت شما را تهدید می‌کند.
 
به موهایتان ژل می‌زنید؟
حتی اگر به محصولات شیمیایی که موهایتان با کمکشان حالت می‌گیرند حساسیت نداشته باشید، بعید نیست که با مصرف‌کردنشان، دچار عود نشانه‌های آلرژی شوید. جالب است بدانید این محصولات که قرار است زیبایی شما را بیشتر کنند، شبیه آهن‌ربایی که براده‌ها را به خود جذب می‌کند، گردوغبار را به سمت خود می‌کشانند. به همین دلیل متخصصان می‌گویند در صورت استفاده‌کردن از این محصولات، حتما بعد از رسیدن به خانه، دوش بگیرید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha