رئیس دبیرخانه شورای عالی سالمندان گفت: متأسفانه ۳۰ تا ۴۰درصد از سالمندان تحت حمایت هیچ سازمانی نبوده، نیاز‌ها و مشکلاتشان مخفی است و حقوق و مستمری که به آنها داده می‌شود، رفع نیازهایشان را کفایت نمی‌کند.

40درصد از سالمندان گرفتار شرایط سخت اقتصادی و مشکلات پنهان

سلامت نیوز:رئیس دبیرخانه شورای عالی سالمندان گفت: متأسفانه ۳۰ تا ۴۰درصد از سالمندان تحت حمایت هیچ سازمانی نبوده، نیاز‌ها و مشکلاتشان مخفی است و حقوق و مستمری که به آنها داده می‌شود، رفع نیازهایشان را کفایت نمی‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایران،محسن سلمان‌نژاد گفت: در حال حاضر حدود ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار سالمند در کشور وجود دارد که در گذشته پیش‌بینی می‌شد که هر سال تا ۳۰۰ هزار سالمند به جمعیت سالمندان اضافه شود، اما اکنون با توجه به تغییرات جمعیتی شاید هر سال ۴۰۰ هزار سالمند به این جامعه افزوده شود.

سلمان‌نژاد گفت: حدود ۲۵ هزار سالمند در مراکز سالمندی و آسایشگاه‌ها نگهداری می‌شوند و بیش از ۶۰۰ هزار سالمند تحت حمایت سازمان بهزیستی  و بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر نیز تحت‌پوشش کمیته امداد هستند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۲۵ درصد سالمندان کشور، نیازمند هستند گفت: از نظر شاخص‌های جمعیتی، جامعه سالمندی شرایط وخیمی دارد و این در حالی است که با مشکلات زیاد اقتصادی هم زندگی می‌کنند.

وی گفت: در حال حاضر شکاف زیادی بین کفایت مستمری که به آنها داده می‌شود و قدرت خرید سالمندان وجود دارد و چنانچه تدبیری برایش اندیشیده نشود این شکاف هر روز بیشتر می‌شود.
رئیس دبیرخانه شورای عالی سالمندان گفت: حدود ۲۵ تا ۳۰درصد از سالمندان نیازمند هستند یعنی با حداقل نیاز‌ها و تحت پوشش نهاد‌های حمایتی زندگی می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha