سلامت نیوز :برای تشکیل پرونده الکترونیک سلامت تاکنون بیش از 450 سایت در شهرها و دانشگاه های مختلف علوم پزشکی کشور راه اندازی شده است.
دکتر سید رضا مظهری معاون فنی مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت در مراسم رسمی آغاز طرح پزشک خانواده ضمن اعلام این خبر گفت: این سایت ها از یکسال و نیم گذشته که بحث آغاز طرح پزشک خانواده در شهرها قوت گرفت آغاز شد و هم اکنون بیش از 450 سایت مرتبط در این خصوص در شهرها و دانشگاه های علوم پزشکی کشور ایجاد شده است.
وی افزود: در این راستا کلیه مناطق شهری کشور به جمعیت 5 تا 15 هزار نفری تقسیم شده و تاکنون اطلاعات هویتی 8 میلیون و 424 هزار نفر از جمعیت 210 شهر کشور وارد سامانه شده است.
وی گفت: در آخرین آمار احصاء شده از سامانه پرونده الکترونیک سلامت تاکنون بیش از 11 هزار نفر در استان خوزستان، 19 هزار و 800 نفر در چهارمحال و بختیاری و بیش از 8 هزار نفر در استان سیستان و بلوچستان پزشک خانواده خود را انتخاب کرده اند.
وی با اعلام این که تاکنون فقط 3 فاز از طرح استقرار سامانه الکترونیک سلامت اجرایی شده افزود: این سامانه ده فاز دارد و مرحله بعد از ثبت نام پزشکان و خانواده ها و انتخاب پزشک، انجام ویزیت پایه افراد است که شامل بررسی بیماری های فرد، سوابق بیماری، جراحی و داروهایی که مصرف می کنند و شغل افراد و سایر مرتبط با فرد می شود.
وی راه اندازی پرونده الکترونیک سلامت تحت وب را کاری بسیار مشکل دانست و گفت: این اقدام پیچیدگی ها و اقدامات مخصوص خود را دارد ولی آنقدر مزایا دارد که استقرار آن به این همه زحمت می ارزد. به عنوان مثال آمارگیری و غربالگری هر ساله وزارت بهداشت در موارد گوناگون با استفاده از این سیستم بسیار دقیق تر و راحت تر خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha