كبد، كلیه، ‌مغز استخوان ‌فرقی نمی‌كند وقتی كارد به استخوان رسیده باشد و در اضطرار قرار گرفته باشی حاضری به حراج بگذاری‌شان مخصوصاً اینكه خریدارانی هم هستند كه پای مرگ و زندگی‌شان در میان است و حاضرند به هر قیمتی كه شده عضوی را بخرند شاید زنده بمانند.

باندهای قاچاق عضو در ایران

سلامت نیوز:كبد، كلیه، ‌مغز استخوان ‌فرقی نمی‌كند وقتی كارد به استخوان رسیده باشد و در اضطرار قرار گرفته باشی حاضری به حراج بگذاری‌شان مخصوصاً اینكه خریدارانی هم هستند كه پای مرگ و زندگی‌شان در میان است و حاضرند به هر قیمتی كه شده عضوی را بخرند شاید زنده بمانند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جوان ،اینجاست كه در سایه فقدان نظارت مناسب تجارتی سیاه شكل می‌گیرد. بازار این تجارت روزگاری در اطراف بیمارستان‌های شهر بود، اما حالا فضای مجازی و شبكه‌های اجتماعی با یك كلیك هم در اختیار فروشندگان و هم در اختیار خریداران است. با تمام اینها اما قوانین رسمی كشورمان مانع از آن شده تا تجارت عضو در ایران آنچنان جدی شود، اما در دنیا صهیونیسم‌ها نبض این بازار سیاه را در دست دارند.


در دنیا قاچاق اعضای بدن به شكل گسترده‌ای انجام می‌شود و آنگونه كه امیر‌حسین قاضی‌زاده هاشمی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی می‌گوید: برخی كشورها مانند رژیم‌صهیونیستی در دنیا این موضوع را سازماندهی می‌كنند، البته در كشورهای جهان سوم و توسعه نیافته مانند كشورهای آفریقایی و بخشی از مناطق پاكستان و هند این موضوع اتفاق می‌افتد. وی تأكید می‌كند: در ایران خرید و فروش اعضای بدن محدود است.


هشدار یونیسف درباره قاچاق اعضای كودكان
ماجرای تجارت اعضای بدن از سوی صهیونیست‌ها پس از زلزله هائیتی آشكار شد.
چند سال پیش و پس از زلزله پورتوپرنس در هائیتی روزنامه جروزالم پست چاپ تل‌آویو در گزارشی نوشت: ایزاك هرزوگ، وزیر رفاه و خدمات اجتماعی اسرائیل اعلام كرد كه این رژیم در راستای آنچه آن را كمك‌های انسان‌دوستانه به زلزله‌زدگان هائیتی خوانده بود، كودكانی را از این كشور كه والدین خود را از دست داده بودند به فرزندی قبول كرد.

پشت پرده این ماجرا وقتی آشكار شد كه در پی ناپدید شدن چند كودك از بیمارستان‌های هائیتی، صندوق كودكان ملل متحد «یونیسف» درباره قاچاق كودكان این كشور بحران‌زده تحت‌پوشش فرزندخواندگی به دیگر نقاط جهان هشدار داد. براساس گزارش‌های منتشر شده حدود ۲۵ هزار كودك اوكراینی طی دو سال از سوی یك شبكه غیرقانونی برای قاچاق اعضای بدنشان به اسرائیل منتقل شدند. مشابه چنین گزارش‌هایی درباره بسیاری از مناطق فقیر آسیایی و آفریقایی فاش شده است.


چندی پیش هم خبری از باند صهیونیستی به رهبری منیر زمیر، ژنرال ارتش رژیم‌صهیونیستی منتشر شد كه نشان می‌داد از سال‌ها پیش این باند با اعزام مخفیانه گروه‌هایی به جمهوری آذربایجان به تجارت اعضای بدن مردم این كشور اقدام می‌كنند. اعضای این باند صهیونیستی با شناسایی افراد فقیر و بی‌بضاعت و با وعده پرداخت صدها هزار دلار در قبال فروش كلیه‌شان، آنان را از جمهوری آذربایجان خارج و به كشورهایی نظیر فیلیپین و اكوادور می‌فرستادند.


در سال ۲۰۰۹ میلادی هم در جریان تحقیقات اف‌بی‌آی درباره پولشویی در امریكا، ۴۴ نفر از جمله پنج خاخام دستگیر شدند؛ در جریان این تحقیقات یك حلقه بزرگ قاچاق اعضای بدن كشف شد؛ یكی از خاخام‌های دستگیر شده اقرار كرد كه ۱۰ سال در تجارت اعضای داخلی بدن انسان، به ویژه كلیه دست داشته است.
آخرین همكاران صهیونیست‌ها در قاچاق اعضای بدن گروهك داعش است. روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق‌الاوسط صحت گزارش‌های حاكی از تجارت خون و اعضای بدن انسان‌ها توسط گروه تروریستی تكفیری داعش را تأیید كرد. براساس گزارش‌های منتشر شده، داعش اعضای بدن گروگان‌ها و اسیران را جدا می‌كند و به فروش می‌رساند و برخی پزشكان غربی و عربی و به ویژه صهیونیست به داعش در این تجارت كمك می‌كنند.


باندهای قاچاق عضو در ایران
خرید و فروش اعضای بدن معضلی است كه در ایران هم كم و بیش وجود دارد. سال 93 بود كه رسانه‌ای شدن دو اتفاق نشان داد بحث خرید و فروش و قاچاق اعضای بدن انسان چندان هم خیالی نیست و واقعیت دارد. یكی از این اتفاقات دستگیری اعضای باند قاچاق اعضای انسان توسط وزارت اطلاعات بود كه نشان داد بر‌خلاف برخی انكارها، قاچاق اعضای انسان در ایران هم اتفاق می‌افتد. این موضوع در كنار رسانه‌ای شدن ماجرای پیوند كلیه ایرانی به غیر‌ایرانی در بیمارستان‌های تهران باعث شد تا شورای پیوند وزارت بهداشت تشكیل جلسه دهد. بر اساس مصوبات این جلسه، پیوند عضو به اتباع خارجی در ایران ممنوع و انجام عمل پیوند فقط در بیمارستان‌های دولتی مجاز شد.


دكتر سید‌محمد كاظمینی، رئیس مركز مدیریت پیوند وزارت بهداشت  برداشت عضو و پیوند یك اقدام درمانی پیچیده است كه صرفاً در مراكز مجهز و مشخص صورت می‌گیرد و به هیچ‌وجه عملی نیست كه در مراكز بی‌نام و نشان یا مثلاً به صورت زیرزمینی صورت گیرد.
بنا به تأكید این مسئول اصولاً هیچ عضوی از كودكان زنده برای پیوند برداشته نمی‌شود و در پروتكل‌های درمانی وجود ندارد، بنابراین قاچاق آن هم میسر نیست.
وی تصریح می‌كند: ‌به طور كلی برای هر عضوی كه برداشته و پیوند می‌شود، تمام مشخصات اهداكننده و گیرنده آن روشن است، بنابراین تخلفی به اسم قاچاق وجود ندارد.


عضو هیئت رئیسه مجلس هم در رابطه با بحث ساماندهی پیوند عضو برای جلوگیری از تخلفات در این زمینه می‌گوید: بحثی وجود داشت كه سامانه‌ای ایجاد شود تا به صورت سازماندهی شده این كار مدیریت شود تا كار به دلالی نكشد، اما با توجه به غیرقانونی اعلام شدن پیوند عضو ایرانی به خارجی تا حد زیادی خرید و فروش اعضای بدن كاهش پیدا كرد، در واقع در گذشته دلالان برای افراد خارجی فعالیت می‌كردند. قاضی‌زاده هاشمی معتقد است: با توجه به اینكه حجم پیوندها به اندازه‌ای نیست كه قابل نظارت نباشد، بنابراین اگر سیستم، نظارت قوی روی این موضوع داشته باشد به راحتی قابل مدیریت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha