سلامت نیوز :دفترچه راهنمای آزمون ورودی كارشناسی ارشد ناپیوسته پزشكی از امروز بر روی سایت sanjeshp.ir قرار می گیرد.

قائم مقام معاونت آموزشی پزشكی وزارت بهداشت در امور سنجش كشور در نشست خبری كه پیش از ظهر برگزار شد، ضمن اعلام این خبرگفت: تفاوتی كه برگزاری آزمون امسال با سال قبل دارد درخصوص دفترچه راهنما است كه زودتر از موعد سال های پیش بر روی سایت قرار می گیرد تا داوطلبان بتوانند با مطالعه دقیق دفترچه از 4تا 24 اسفند ماه ثبت نام خود را به صورت اینترنتی شروع كنند.

دكتر جبرائیل نسل سراجی درباره تغییرات آزمون ورودی كارشناسی ارشد ناپیوسته پزشكی از نظر محتوای اجرایی گفت: براساس قانون برقراری عدالت آموزشی كه در مجلس به تصویب رسیده است تنها یك سهمیه آزاد 20 درصدی مخصوص رزمندگان وجود دارد كه درصورت كسب نمره به آنها اختصاص می یابد.

وی ادامه داد: داوطلبین بر اساس نمره علمی و رشته محل، مورد گزینش  قرار می گیرند و داوطلبان پس از ثبت نام در 21 تا 23 فروردین  می توانند برای ویرایش اطلاعات خود به سایت مراجعه كنند و همچنین درصورت نیاز اطلاعات تكمیلی آزمون تا 14 اردیبهشت بر روی سایت قرار می گیرد.

 قائم مقام معاون آموزشی پزشكی وزارت بهداشت درباره زمان توزیع كارت ورود به آزمون اظهارداشت: كارت آزمون از تاریخ 18 خرداد بر روی سایت قرار می گیرد و داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت با كد رهگیری خود كارت را پرینت و دریافت كنند.

دكتر سراجی اضافه كرد: آزمون ورودی كارشناسی ارشد ناپیوسته پزشكی در روزهای 2و3تیر ماه  در نوبت صبح و بعد از ظهر در دانشگاههای علوم پزشكی برگزار شده و بعد از آزمون كلید اولیه آزمون بر روی سایت سنجش قرار می گیرد و داوطلبان می توانند اعتراضات خود را بر اساس منابع از 8تا10 تیر ماه از طریق سایت اعلام كنند.

وی درخصوص زمان رسیدگی به اعتراضات دانشجویان گفت: اعتراضات توسط اعضای بردها در طول دو هفته رسیدگی و در نهایت كلید نهایی در 28 تیرماه بر روی سایت قرار می گیرد.

دكتر سراجی از داوطلبان خواست تا با مراجعه هفتگی به سایت از آخرین تغییرات برگزاری آزمون  با خبر شده تا بتوانند به نحوی مناسب در آزمون شركت كنند.

وی در ادامه درخصوص بخش های دفترچه آزمون ابراز داشت: این دفترچه شامل چهار قسمت ضوابط و نحوه برگزاری آزمون، جداول رشته های موجود ونام دانشگاهها و موسسات آموزش عالی، فرم داوطلبان ترم آخر یا اتباع خارجی ومنابع آزمون برای هر رشته است.

قائم مقام معاون آموزشی پزشكی وزارت بهداشت درباره ارسال مدارك گفت: وجود تمامی مدارك اعلام شده الزامی است و تقاضا داریم تا داوطلبان مدارك خود را به طور كامل ارسال كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha