سلامت نیوز : كمبود امكانات درمانی در شهرستان‌های استان تهران مهمترین موضوعی بود كه در نشست بهینه‌سازی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی با حضور فرمانداران این شهرستان‌ها مطرح شد.

به گزارش فارس نشست بهینه‌سازی امور بهداشتی و درمانی واحدهای تابعه دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی پس از ادغام با دانشگاه علوم پزشكی ایران با حضور علیرضا مصداقی نیا، معاون وزیر بهداشت، محمدرضا رزاقی، رئیس دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالجباری، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، صفرعلی براتپور، معاون استانداری تهران و فرمانداران شهرستانهای استان تهران امروز در دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی برگزار شد.

در این نشست كه با حضور اعضای هیئت رئیسه دانشگاه، روسای شبكه بهداشت و درمان و بیمارستانهای مراكز تابعه دانشگاه تشكیل شد حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالجباری در سخنرانی كوتاهی اظهار داشت: ما در جامعه گاهی با مواردی از تعارض اخلاق و حقوق مواجه می‌شویم و باید اخلاق را به حقوق یا حقوق را به اخلاق ترجیح دهیم. در این انتخاب باید در نظر داشته باشیم كه با ارجح شمردن حقوق تنها نتیجه ظاهری این دنیا را حاصل كرده‌ایم.

صفرعلی براتپور، معاون سیاسی- اجتماعی استاندار تهران نیز در این جلسه اظهار داشت: برخلاف تبلیغات رسانه‌های بیگانه و اعلام آنها مبنی بر جنگ گرسنگان در ایران پس از اجرای قانون هدفمند‌ی یارانه‌ها و تلاش دشمن برای آغاز حركتی انحرافی در یوم‌الله 22 بهمن امسال شاهد حضور 50 میلیونی مردم بودیم و مردم پس از 32 سال با حضور پرشكوه خود همچون همیشه از نظام حمایت كردند.

وی در ادامه ایجاد مدیریت واحد را نتیجه ادغام دانشگاه‌ها دانست و افزود: این دولت با شعار عدالت‌گستری پا به عرصه گذاشته و یكی از مهمترین مسائل عدالت بحث بهداشت و درمان است كه همه ما باید برای برقراری این عدالت تلاش كنیم.

براتپور خاطرنشان كرد: استانداری تهران باید نگاهی ویژه به بحث بهداشت و درمان داشته باشد اما برای رفع مشكلات لازم است تا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی نیز نگاهی ویژه به این امر داشته باشد.

* تخت‌های بیمارستانی شهریار پاسخگوی نیاز بیماران نیست

ربیع‌زاده، معاون عمران شهرستان شهریار نیز در این نشست به جمعیت 800 هزار نفری شهریار اشاره كرد و گفت: در این شهرستان با 135 تخت بیمارستانی برای هر 4 هزار نفر فقط یك تخت وجود دارد.

وی افزود: احداث بیمارستان 330 تختخوابی شهریار با 9 هكتار مساحت نیز 15 سال است كه از مشكلات عدیده درمانی این شهرستان به حساب می‌آید.

ربیع‌زاده به احداث دو بیمارستان 10 تختخوابی در وحیدیه و شاهدشهر شهرستان شهریار نیز اشاره كرد و اظهار داشت: با این حال دو سال است كه از تكمیل بیمارستانها گذشته است ولی همچنان به حال خود راها شده است.

وی خاطرنشان كرد: مركز درمانی سجاد نیز با همت مسوولان ذیربط بهداشتی از 122 تخت به 175 تخت افزایش یافته است.

* كمبود اورژانس در شهرستان قدس

جانبخش فرماندار شهرستان قدس نیز در این نشست به جمعیت 320 هزار نفری این شهرستان اشاره كرد و گفت: در این شهرستان فقط 30 تخت بیمارستانی موجود است و ما در حال حاضر یك بیمارستان آن تحت پوشش تامین اجتماعی است و نیاز اصلی ما كمبود بیمارستان و به خصوص اورژانس و در نهایت نیروی متخصص است.

* كمبود تجهیزات و متخصصان در شهرستان فیروزكوه

سعید افشارنادری، فرماندار شهرستان فیروزكوه نیز در این نشست به فاصله 130 تا 140 كیلومتری این شهرستان با پایتخت اشاره كرد و گفت: با وجود تصادفات بسیار در این شهرستان متاسفانه هنوز ما دچار مشكلات عدیده‌ای از جمله تجهیزات پزشكی شامل سی‌تی‌اسكن و ماموگرافی هستیم.

وی به مصوب شدن 58 تخت بیمارستانی در حال حاضر 32 تخت آن فعال است اشاره كرد و افزود: كمبود متخصص نیز از دیگر مشكلات مركز بهداشت فیروزكوه به حساب می‌آید.

* شبكه بهداشتی ملارد هنوز معاون ندارد

ناصر برد فرماندار شهرستان ملارد نیز در این نشست به كمبود پرسنل بهداشتی در شهرستان ملارد اشاره كرد و گفت: شبكه بهداشتی ملارد هنوز معاون ندارد و این در حالی است كه كمبود متخصصان پزشكی نیز از دیگر مشكلات این شهرستان به حساب می‌آید.

وی به راه‌اندازی بیمارستان 160 تختخوابی ملارد اشاره كرد و گفت: با این وجود این بیمارستان برای ارائه خدمات بهداشتی مناسب‌تر و با توجه به جمعیت این شهرستان به 360 تخت بیمارستانی نیاز مبرم دارد.

برد به 100 مطب فعال در شهرستان ملارد اشاره كرد و افزود: در این شهرستان در مجموع 7 مركز بهداشتی شهری و روستایی وجود دارد و ما آماده اختصاص و اهدای زمین برای ساخت مراكز درمانی 4هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha